چرا تلویزیون تیزر این فیلم را پخش نمیکند؟
چرا تلویزیون تیزر این فیلم را پخش نمیکند؟
امیر پورکیان که این روزها فیلم «خندههای آتوسا» را روی پرده دارد؛ نامهای گلایهآمیز را خطاب به ریاست صداوسیما نوشته و در آن از پخش نشدن تیزر تلویزیونی این فیلم انتقاد و ابراز تأسف کرده است. این تهیهکننده سینما در نشست فیلم «خندههای آتوسا» که 12 اردیبهشتماه در پردیس «ملت» برگزار شد نامه خود را در جمع خبرنگاران خواند.این نشست در حالی برگزار شد که هیچ کسی به عنوان مجری حضور نداشت و پژمان بازغی یکی از بازیگران فیلم اداره جلسه را بر عهده گرفت. در آغاز این جلسه پورکیان گفت: قصد ما بیان یکسری حرفها و درد دلها از تریبون رسانه است و از همین راه پیاممان را به افراد و سازمانها اعلام میکنیم. در این جلسه علیرضا فرید نویسنده و کارگردان این فیلم همراه با امیر جدیدی دیگر بازیگر آن حضور داشتند.پورکیان در پاسخ به این پرسش که آیا پخش تیزر تبلیغاتی این فیلم از شبکههای ماهوارهای باعث شده تا تلویزیون از پخش تیزر آن خودداری کند؟ گفت: پیش از این مباحث ما تیزر فیلم را به تلویزیون ارائه کردیم اما آن را نپذیرفتند. او در پاسخ به این پرسش که آیا از سوی تلویزیون دلایلی برای این تصمیم اعلام شده است، تصریح کرد: سازمان برای کارهایش دلیلی ندارد. بنده به عنوان تهیهکننده خصوصی اگر میپذیرفتم در قبال مبلغی پول برای فیلمم تیزر تلویزیونی بگیرم، باید نامهای را امضا میکردم که عاقبتش زندان بود، زیرا تعهدات عجیب و غریبی از ما میخواستند و سقف بالایی از پول را طلب میکردند به همین دلیل فکر کردم بهتر است از تیزر تلویزیون داخلی چشمپوشی کنم.او درباره اکران نشدن این فیلم در جشنواره فجر نیز گفت: این موضوع به خاطر محتوای کار ماست. هر چند فیلم ما یک اثر اجتماعی است اما نقد سیاسی هم داریم. نمیدانم کی قرار است پرده ترس از روی فیلمهای سیاسی برداشته شود. البته فیلم سیاسی هم میسازند آن هم از جنس «قلادههای طلا»، اما به فیلم سیاسی مردمی سالن نمیدهند. با همه اینها امیدوارم مردممان خیلی زود به این نتیجه برسند و «خندههای آتوسا» را ببینند.بعد از این توضیحات فرید درباره سیاسی بودن فیلمش گفت: هر کس با لنز خود فیلمها را میبینند و من به عنوان کارگردان نباید فیلمم را تشریح کنم. او که با ساخت این فیلم دومین اثر سینمایی خود را کارگردانی کرده است با ادای احترام به سینماداران نسل قبلی یادآور شد: سالها قبل سینمادارانی بودند که خاطرات خوش ما را رقم زدند،اما متأسفانه امروزه بسیاری از سینماهای گذشته فعال نیستند و جای آنها را پردیسهای سینمایی گرفته است. بنده به همه فیلمسازانی هم که دهههای گذشته فیلم ساختهاند ادای احترام میکنم اما در هر حال نسل جدیدی از فیلمسازان پرقدرت میآیند و هوای تازهای به سینما میدمند.فرید با بیان توضیحاتی درباره شکلگیری فیلم «خندههای آتوسا» اضافه کرد: اتمسفر عمومی این فیلم معمایی است و به مخاطب احترام گذاشتهایم تا خودش نکاتی را کشف کند. امروزه ژانرهای گوناگونی را در سینما تجربه میکنیم البته فیلم ما برای مخاطبی که صرفا به دنبال سینمای سرگرمکننده است جذابیت ندارد و این گونه مخاطبان به سختی با فیلم ارتباط برقرار میکنند. اما به هر حال این مخاطبان نیز قابل احترام هستند.وی اضافه کرد: بنده در سن 45 سالگی فقط دو فیلم ساختهام چون ساز و کار مشخصی در سینمای ایران حاکم نیست و بعضی یک شبه از موتور پایین پریدهاند و فیلمساز شدهاند و بیش از 30 سال همه ابزارها در اختیارشان بوده است.این کارگردان با تشریح ایده اولیه ساخت فیلمش یادآور شد: فیلم ما اثری شریف است و تلاش کردیم با امکانات محدود و در شرایط محدود این اثر را به سرانجام برسانیم. فرید که فیلمش را در مدت زمان چهار روزدر قطار فیلمبرداری کرده است اضافه کرد: فیلمبرداری ما بسیار دشوار بود چرا که حرکت قطار با سرعتهای متفاوت انجام میشد و همین موضوع کار را برای فیلمبردار و صدابردار دشوار میکرد.او که پیش از این فیلم دیگری را با نام «دو ساعت بعد مهرآباد» ساخته درباره توجه به سفر در فیلمهایش توضیح داد: به دلیل سالها مستندسازی، همیشه در سفر بودهام و سفر محمل بسیاری از چیزهاست؛ البته هر یک از فیلمهایم لحن خاص خود را دارند. او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا پزشک فیلم یک جانباز است، تصریح کرد: جوانانی در این کشور داشتهایم که حالا دیگر نیستند. جانباز ما با بازی محمدرضا فروتن به دنبال پول و موقعیت نیست. او قهرمان خاموش فیلم است و میخواهد از بلبشوها دور باشد.در ادامه این نشست پژمان بازغی بازیگر فیلم که اداره جلسه را هم بر عهده داشت، امیر جدیدی و نوید محمدزاده را به عنوان دو استعداد تازه بازیگری در سینمای ایران معرفی کرد و گفت: تعدد کاراکترهایی که این دو بازیگر در آثار مختلف داشتهاند نشان میدهد دو جوان شایسته و ماندگار برای بازیگری سینمای ایران هستند. وی با ارائه توضیحاتی درباره چگونگی تمرینات این فیلم متذکر شد: بیش از یک ماه دورخوانی داشتیم و تمریناتی را در قطار ثابت انجام میدادیم که کار سختی بود. هیچ یک از ما به مدت 48 ساعت نخوابیدیم و همه تلاشمان را کردیم که فیلم در حداقل زمان ساخته شود اما این به معنای حداقل هزینه نیست. زیرا فیلم ما هم مانند همه فیلمهای دیگر هزینه ساخت داشت.در این جلسه امیر جدیدی دیگر بازیگر این فیلم نیز با ابراز خرسندی از حضورش در این فیلم گفت: برای هر بازیگری تجربه خوبی است که یک فیلم سینمایی را در چهار روز کار کند، این فیلم شباهت زیادی به تئاتر داشت و همه عوامل باید بسیار مسلط بودند چون وقت زیادی برای برداشتهای متعدد نداشتیم. محمدرضا فروتن، باران کوثری، بهار نوحیان و… نیز دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند. |
چرا تلویزیون تیزر این فیلم را پخش نمیکند؟
امیر پورکیان که این روزها فیلم «خندههای آتوسا» را روی پرده دارد؛ نامهای گلایهآمیز را خطاب به ریاست صداوسیما نوشته و در آن از پخش نشدن تیزر تلویزیونی این فیلم انتقاد و ابراز تأسف کرده است. این تهیهکننده سینما در نشست فیلم «خندههای آتوسا» که 12 اردیبهشتماه در پردیس «ملت» برگزار شد نامه خود را در جمع خبرنگاران خواند.این نشست در حالی برگزار شد که هیچ کسی به عنوان مجری حضور نداشت و پژمان بازغی یکی از بازیگران فیلم اداره جلسه را بر عهده گرفت. در آغاز این جلسه پورکیان گفت: قصد ما بیان یکسری حرفها و درد دلها از تریبون رسانه است و از همین راه پیاممان را به افراد و سازمانها اعلام میکنیم. در این جلسه علیرضا فرید نویسنده و کارگردان این فیلم همراه با امیر جدیدی دیگر بازیگر آن حضور داشتند.پورکیان در پاسخ به این پرسش که آیا پخش تیزر تبلیغاتی این فیلم از شبکههای ماهوارهای باعث شده تا تلویزیون از پخش تیزر آن خودداری کند؟ گفت: پیش از این مباحث ما تیزر فیلم را به تلویزیون ارائه کردیم اما آن را نپذیرفتند. او در پاسخ به این پرسش که آیا از سوی تلویزیون دلایلی برای این تصمیم اعلام شده است، تصریح کرد: سازمان برای کارهایش دلیلی ندارد. بنده به عنوان تهیهکننده خصوصی اگر میپذیرفتم در قبال مبلغی پول برای فیلمم تیزر تلویزیونی بگیرم، باید نامهای را امضا میکردم که عاقبتش زندان بود، زیرا تعهدات عجیب و غریبی از ما میخواستند و سقف بالایی از پول را طلب میکردند به همین دلیل فکر کردم بهتر است از تیزر تلویزیون داخلی چشمپوشی کنم.او درباره اکران نشدن این فیلم در جشنواره فجر نیز گفت: این موضوع به خاطر محتوای کار ماست. هر چند فیلم ما یک اثر اجتماعی است اما نقد سیاسی هم داریم. نمیدانم کی قرار است پرده ترس از روی فیلمهای سیاسی برداشته شود. البته فیلم سیاسی هم میسازند آن هم از جنس «قلادههای طلا»، اما به فیلم سیاسی مردمی سالن نمیدهند. با همه اینها امیدوارم مردممان خیلی زود به این نتیجه برسند و «خندههای آتوسا» را ببینند.بعد از این توضیحات فرید درباره سیاسی بودن فیلمش گفت: هر کس با لنز خود فیلمها را میبینند و من به عنوان کارگردان نباید فیلمم را تشریح کنم. او که با ساخت این فیلم دومین اثر سینمایی خود را کارگردانی کرده است با ادای احترام به سینماداران نسل قبلی یادآور شد: سالها قبل سینمادارانی بودند که خاطرات خوش ما را رقم زدند،اما متأسفانه امروزه بسیاری از سینماهای گذشته فعال نیستند و جای آنها را پردیسهای سینمایی گرفته است. بنده به همه فیلمسازانی هم که دهههای گذشته فیلم ساختهاند ادای احترام میکنم اما در هر حال نسل جدیدی از فیلمسازان پرقدرت میآیند و هوای تازهای به سینما میدمند.فرید با بیان توضیحاتی درباره شکلگیری فیلم «خندههای آتوسا» اضافه کرد: اتمسفر عمومی این فیلم معمایی است و به مخاطب احترام گذاشتهایم تا خودش نکاتی را کشف کند. امروزه ژانرهای گوناگونی را در سینما تجربه میکنیم البته فیلم ما برای مخاطبی که صرفا به دنبال سینمای سرگرمکننده است جذابیت ندارد و این گونه مخاطبان به سختی با فیلم ارتباط برقرار میکنند. اما به هر حال این مخاطبان نیز قابل احترام هستند.وی اضافه کرد: بنده در سن 45 سالگی فقط دو فیلم ساختهام چون ساز و کار مشخصی در سینمای ایران حاکم نیست و بعضی یک شبه از موتور پایین پریدهاند و فیلمساز شدهاند و بیش از 30 سال همه ابزارها در اختیارشان بوده است.این کارگردان با تشریح ایده اولیه ساخت فیلمش یادآور شد: فیلم ما اثری شریف است و تلاش کردیم با امکانات محدود و در شرایط محدود این اثر را به سرانجام برسانیم. فرید که فیلمش را در مدت زمان چهار روزدر قطار فیلمبرداری کرده است اضافه کرد: فیلمبرداری ما بسیار دشوار بود چرا که حرکت قطار با سرعتهای متفاوت انجام میشد و همین موضوع کار را برای فیلمبردار و صدابردار دشوار میکرد.او که پیش از این فیلم دیگری را با نام «دو ساعت بعد مهرآباد» ساخته درباره توجه به سفر در فیلمهایش توضیح داد: به دلیل سالها مستندسازی، همیشه در سفر بودهام و سفر محمل بسیاری از چیزهاست؛ البته هر یک از فیلمهایم لحن خاص خود را دارند. او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا پزشک فیلم یک جانباز است، تصریح کرد: جوانانی در این کشور داشتهایم که حالا دیگر نیستند. جانباز ما با بازی محمدرضا فروتن به دنبال پول و موقعیت نیست. او قهرمان خاموش فیلم است و میخواهد از بلبشوها دور باشد.در ادامه این نشست پژمان بازغی بازیگر فیلم که اداره جلسه را هم بر عهده داشت، امیر جدیدی و نوید محمدزاده را به عنوان دو استعداد تازه بازیگری در سینمای ایران معرفی کرد و گفت: تعدد کاراکترهایی که این دو بازیگر در آثار مختلف داشتهاند نشان میدهد دو جوان شایسته و ماندگار برای بازیگری سینمای ایران هستند. وی با ارائه توضیحاتی درباره چگونگی تمرینات این فیلم متذکر شد: بیش از یک ماه دورخوانی داشتیم و تمریناتی را در قطار ثابت انجام میدادیم که کار سختی بود. هیچ یک از ما به مدت 48 ساعت نخوابیدیم و همه تلاشمان را کردیم که فیلم در حداقل زمان ساخته شود اما این به معنای حداقل هزینه نیست. زیرا فیلم ما هم مانند همه فیلمهای دیگر هزینه ساخت داشت.در این جلسه امیر جدیدی دیگر بازیگر این فیلم نیز با ابراز خرسندی از حضورش در این فیلم گفت: برای هر بازیگری تجربه خوبی است که یک فیلم سینمایی را در چهار روز کار کند، این فیلم شباهت زیادی به تئاتر داشت و همه عوامل باید بسیار مسلط بودند چون وقت زیادی برای برداشتهای متعدد نداشتیم. محمدرضا فروتن، باران کوثری، بهار نوحیان و… نیز دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند. |
چرا تلویزیون تیزر این فیلم را پخش نمیکند؟