تفاهم نامه 12 دانشگاه ایرانی با دانشگاههای روسیه

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: برنامه داریم ۱۲ دانشگاه ایرانی با دانشگاه های روسیه تفاهم نامه خواهرخواندگی امضا کنند.

حسین سالارآملی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نشست مشترک دانشگاه های روسیه و ایران اواخر مهرماه در تهران برگزار می شود که در این نشست ۱۲ دانشگاه روسی و ایرانی حضور خواهند داشت.
دانشگاههای روسیه
وی افزود: سال گذشته نیز ۱۲ دانشگاه برتر کشور به روسیه سفر کردند و این سفر منجر به انعقاد قراردادهایی در حوزه اعطای بورس، تبادل دانشجو و پروژه های مشترک تحقیقاتی بود که بسیاری از این قراردادها اجرایی شده است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل خاطرنشان کرد: برنامه داریم در این نشست تفاهم نامه خواهرخواندگی ۱۲ دانشگاه برتر ایران با دانشگاه های برتر روسیه را تدوین و نهایی کنیم.

سالارآملی با اشاره به راه اندازی کارگروه همکاری میان دو کشور ایران و روسیه نیز گفت: در این کارگروه طرف روسی ۶ نفر را برای برنامه ریزی های بلند مدت معرفی کرده است.

وی عنوان کرد: همچنین کشور ایران نیز ۶ نفر را به این کارگروه معرفی کرده است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: اعضای این کارگروه ها از طریق وزارت خانه های مربوطه در حوزه آموزش عالی اقدام به پیگیری فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی میان دو کشور خواهند کرد.

سالارآملی افزود: باتوجه به توانمندی های فناورانه کشور روسیه، ایران به دنبال توسعه تعامل علمی و آموزشی با این کشور است.

وی تاکید کرد: از نظر ایران کشور روسیه یکی از کشورهای راهبردی برای توسعه همکاری های علمی و فناوری است بنابراین برنامه ریزی های گسترده ای برای توسعه همکاری ها انجام خواهد گرفت.

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس