تحقیق درباره مدیریتword 39 صفحه - تحقیق مقاله پروژه
تحقیق درباره مدیریتword 39 صفحه
تحقیق درباره مدیریتword 39 صفحه

تحقیق درباره مدیریت(word) 39 صفحه

مشخصات فایلعنوان: مدیریتقالب بندی:wordتعداد صفحات:39 محتویاتمقدمهتعریف مدیریت نظریه نقشهای مدیریتی فراگرد مدیریتکار کرد های مدیریت تصمیم گیریتعریف تصمیم گیری خلاقیت مدیرانچه کسی خلاقیت و نوآوری می کند ؟ مدیریت موفق و مؤثر چگونه می توان مدیرموفق ومؤثری بود ؟برنامه ریزیتعریف  برنامه ریزیفلسفۀ و ضرورت برنامه ریزیتعیین اهداف وبرنامه ریزیفراگرد برنامه ریزیسازماندهیتعریف سازماندهیسازماندهیانواع مختلف سازماندهیتعریف سازمان رسمیتعریف سازمان غیر رسمیهدفهاتقسیم بندی کار وگروه بندی وظایف حیطه نظارت وحدت فرمان اختیاررهبرینظارت وکنترل اهمیت کنترل مدیریت آموزش وپرورش تعریف مدیریت آموزشیهدفها آموزش وپرورشهدفها وظایف مدیران آموزش برنامه آموزشی تدریسرامور دانش آموزان امور کارکنان آموزشی روابط مدرسه واجتماع تسهیلات وتجهیزات امور اداری ومالی رهبری آموزشی محیط آموزشی موثر سيستمهای اطلاعاتی در سازمانسیستم پردازش رخدادها یا تراکنش ها Transaction Processing Systemsسیستمهای اطلاعات مدیریت Management Information Systemسیستم اطلاعات مدیریت سطح بالا Executive Information Systemسیستم اطلاعات پشتیبانی تصمیمات Decision Support Systemسازمان ها به عنوان سيستمسيتمهای اطلاعاتی در سازمانريشه های نگرش سيستمیآیا رفتار ما سیستمها را میسازد یا سیستم موجب رفتار ما میشود؟برخورد و نگاه سيستمی در روبرويی با مسئلهسيستمهای اطلاعاتیسيستمهای اطلاعاتی و نگرشهای مختلف نسبت به آنهامقدمات طرز فکر سيستمینظريه سيستمها در مديريتروش سيستمی به چه کار می آيد؟برخی مفاهيم اساسیمهندسی سيستمهاواحد کنترلتوسعه گرايیويژگيهای سيستمهای سايبرنتيکبرخی از اصول سايبرنتيکمقايسه تفکر ماشينی و سيستمی انديشه عصر ماشين و انديشه سيستمیماهيت سيستمبهره‌وریبرای بهبود بهره وری موانعی به شرح ذیل وجود داردفواید عمومی بهره وری عبارت‌اند از منافع وفواید بهره وری برای سیستم‌های دولتی و شرکتها را می‌توان به شرح ذیل برشمردبطور کلی عوامل موثر برای افزایش سطح بهره وری را می‌توان چنین برشمردنقش آموزش در مدیریتهدفهای اجتماعیهدفهای سازمانی هدفهای کارکنان برنامه ريزي و ارزشيابيارزشيابي آموزشيارزشيابي درونيمدیریت آموزشیامکانات ویژه و برتر نرم افزار   مقدمه :ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون آنها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است . وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود .بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است . یکی از پیامدهای مهم در هم ریخته شدن نظام ارزشی غرب حاکم شدن مکتب اصالت نفع بر روند فعالیتهای اقتصادی و تولید است .معتقدین به این مکتب یک عمل را تا آنجا درست قلمداد میکند. که برای فرد یا افرادی بیشترین خوشی و آسایش را به بوجود آورد به بیان دیگر ملاک درستی یک عمل نتایج آن است نه شیوه انجام آن عمل.تعریف مدیریت :مدیریت فرایند به کارگیری مؤثرو کارآمد منابع مادی وانسانی در برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع وامکانات هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد. واقعا باید گفت ؛که در ابتدا انسانها درباره مدیریت چقدر میدانند؟دانش مدیریت تا چه حد علمی است و آیا مدیریت علم است یا هنر؟ بخشی از مدیریت را میتوان از طریق مدریت آموزش فرا گرفت و بخشی دیگررا ضمن کار باید آموخت در واقع بخشی را که با آموزش فرا گرفته می شود علم مدیریت است . و بخشی را که موجب به کار بستن اندوختها در شرایط گوناگون می شود هنر مدیریت می نامند. «به عبارتی دیگر سخن علم دانستن است و هنر توانستن»اگر در موقعیتی ملاکهای زیر برقرار باشد می توان گفت در آن موقعیت مدیریت اعمال می شود فعالیت منظم وسازمان یافته هدفها :ملاک دوم مدیریت آن است که فعالیت منظم گروهی در جهت تحقق آن هدایت شود .هدف ممکن است صریح وروشن ویا غیر صریح وضمنی باشد .روابط میان منابع :سومین ملاک آن است که فعالیت منظم در هدف از طریق روابط معینی که میان منابع موجود برقرار است، صورت می گیرد . انجام دادن بوسیله دیگران :چهارمین ملاک مدیریت آن است که تحقق آنها از طریق انجام دادن کار با وبه وسیله افراد دیگر صورت می گیرد تصمیم گیری :آخرین ملاک مدیریت ، شرکت فعال در تصمیم گیری است .یعنی ارزشیابی و گزینش راه حل در موقعیتهای پیچیده ای که غالباًتوام با احتمال خطر وعدم اطمینان است .تصمیم گیری همه جوانب مادی ،مالی وانسانی را شامل می شود .نظریه نقشهای مدیریتی :جدیدترین نظریه مدیریت نظریه نقشهای مدیری است اساس این نظریه این است که آنچه را مدیر انجام میدهد باید ملاحظه نمود و بر پایه چنین ملاحظاتی فعالیتها یا نقشهای مدیری را معین کرد . آدیزس (adizes ) با مطالعه مدیریت برای اداره موثرهر سازمان چهارنقش « مدیر تولید ـ اجرای ـ ابداعی و ترکیبی » را لازم میداند هر یک از این نقشهای مدیری با یکی از خرده سیستم و یک سیستم اجتماعی ارتباط دارد . زیرا هر نوع سازمانی خواه بازرگانی،صنعتی یا اداری یک سیستم اجتماعی است و بیشتر خرده سیستم های اجتماعی مرکب از خرده سیستم های به هم پیوسته زیادی هستند . که شامل خرده سیستم های انسانی ، اجتماعی ، اداری ، ساختاری ، اطلاعاتی ، تصمیم گیری و تکنولوژی اقتصادی است . ادریزس این چنین استدلال می کند که به طور کامل هر چهار نقش را ایفا کنند و هیچ گونه سبک مدیری غلط نداشته باشند اندکند زیرا چنین مدیری باید تکنسینی عالی ، رئیس ،مبتکر و نیز ترکیب کننده باشد. هر مدیری با توجه به نوع کار سطح سازمان و شرایط محیطی به درجاتی از مهارتها ی مدیری نیاز دارد . مدیریت به شکل یک هرم است که در پایین ان عالی ،در وسط میانی ، در بالا عملیاتی ؛مدیران عملیاتی ،این مدیران سرشان بسیارشلوغ است و مراجعه مکرر افراد موجب انقطاع کارشان می شود . و اغلب مجبورند برای نظارت در رفت وامد باشند و برای پرسنل خود ماموریتهای کاری خاص تعیین کنند وبا برنامه عملیاتی تفصیلی کوتاه مدت طرح ریزی کنند. مدیران میانی؛ انها به طور مستقیم به مدیریت رده بالا گزارش میدهند کارشان مدیریت بر سرپرستا ن است و نقش حلقه واسطی را میان مدیریت عالی و مدیران عملیاتی به عهده دارند بیشتر وقتها به تحلیل دادهها ،اماده کردن اطلاعات برای تصمیم گیری تبدیل تصمیمهای مدیریت عالی به پروژههای معیین برای سرپرستان و جهت دادن به نتایج کار مدیران عملیاتی است . مدیریت عالی ؛ مدیری که در نقشهای عملیاتی و میانی موفق بوده و عملکرد کلی واحدهای عمده را ارزیابی می کنند و درباره موضوعات و مسائل کلی با مدیران سطح پایین به تبادل نظر می نشینند و بیشتر وقتشان را با همکاران یا افراد خارج از سازمان واندک زمانی را با افراد زیردست می گذرانند . هرمدیری باید خلاقیت داشته باشد خلاقیت یعنی به کارگیری توانایهای ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید تداوم حیات سازمانها به باسازی انها بستگی دارد؛ باسازی سازمانها از طریق هماهنگ کردن اهداف یاـ وضعیت روز و اصلاح و بهبود روشهای حصول این اهداف انجام می شود . ماکسیم گورکی می گوید :اگر کار تفریح باشد زندگی لذتبخش است و اگر وظیفه باشد زندگی بردگی است .فراگرد مدیریت:تلقی مدیریت به فراگرد یا فرایند نسبتاً تازگی دارد .مفهوم فراگرد،بر شیوه انجام دادن کار ها دلالت دارد و اشاره      می کند به توالی گامها یا عناصری که به هدف یا نتیجه خاصی منجر می شود .پس مدیریت از آن جهت فراگرد تلقی     می شود که همه مدیران ،صرف نظر ازقابلیتها یا مهارت های خاص خود ،برای نیل به هدف ،بهفعالیتهای پیوسته و منظمی می پردازند.  کار کرد های مدیریت :منظور از کار کرد اشاره به فعالیتی مهم واساسی است  که در نیل به هدف ضرورت تام دارد .هانری فایول اولین کسی بود که فراگرد مدیریت را به وظایف یا کارکرد هاتقسیم وتعریف کرد او پنج وظیفه اساسی رادر مدیریت تشخیص داد :بر نامه ریزی (planning):یعنی پیش نگری و تدارک وسایل برای عملیات آینده .سازماندهی (organizing):یعنی ترکیب وتخصیص افراد ومنابع دیگر برای انجام دادن کار .فرماندهی (commanding):یعنی هدایت وجهت دهی افراد در انجام دادن کار .هماهنگی (coordinating ):یعنی به هم پیوستن و وحدت بخشیدن همه فعالیتها وکوششها کنترل (control):یعنی رسیدگی به اینکه آیا کلیه امور طبق مقررات ودستورات صوت میگیرد یا نه . تصمیم گیری:بخش مهمی از وقت مدیران صرف حل مشکل وتصمیم گیری می شود .وظایف اساسی بر نامه ریزی ،سازماندهی، رهبری وکنترل مستلزم تصمیم گیری است .تعریف تصمیم گیری :تصمیم گیری فراگردتشخیص و گزینش وحل مسئله یا مشکل ویژه است .در این تعریف به دو مفهو و گزینش و حل مسئله (یا مشگل گشایی اشاره شد که نیاز به توضیح و تعریف دارند .عمل گزینش اشاره داردبه مجموعه فعالیتهای محدودی که برای انتخاب راه حلی از میان شقوق راه حلها صورت می گیرد بنابرین جزئی از عمل تصمیم گیری است . مشکل گشایی اشاره می کند به مجموعه وسیعی از فعالیتها یی که لازمه یافتن راه حل یا شیوه عمل واجرای آن برای اصلاح موقعیتی نامساعد است .مشگل یابی اساس تصمیم گیری مو ثردر مدیریت است .عمل تصمیم گیری در مدیریت ،تلاشی است منظم برای اتخاذ تصمیماتی مرتبط با هدف،تصمیم گیری به انتخاب آگاهانه یک راه حل یا شیوه عمل از میان شقوق راه حلها یا شیوه های عمل منتهی می شود .اهمیت تصمیم گیری ،در تاثیر آن بر رفتار سازمانی است .بر اثر تصمیم ،خط مشی ها،جریان امور واقدامات آتی مشخص شده دستورات لازم صادر میگردند.اجرای تصمیم ،یعنی مرحله نهایی فراگرد مشکل گشایی جزو وظایف دیگر مدیریت است .خلاقیت مدیران :هر مدیری باید خلاقیت داشته باشد خلاقیت یعنی به کارگیری توانای های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید . تداوم حیات سازمان ها به باسازی آنها بستگی دارد باسازی سازمان ها از طریق هماهنگ کردن اهداف با وضعیت روز و اصلاح و بهبود روش های حصول این اهداف انجام می شود . چه کسی خلاقیت و نوآوری می کند ؟هر انسان مدیر یا غیرمدیری از استعداد خلاقیت برخوردار است بنابرین نباید خلاقیت فقط در انحصار مدیران خاصی باشد زیراآنچه که محکمتر از وجود استعداد خلاقیت است جلوگیری از عوامل بازدارنده ظهور آن است که در صورت آزاد سازی ذهن از پیش فرض ها و الگو های زنجیرهای ذهنی در مدت کوتاهی توان خلاقیت و به کارگیری فکر های نو در عمل را می توان دو برابر افزایش داد. مدیریت موفق و مؤثر :مدیریت موفق و مؤثر عبارت است ؛ از کسب اهداف سازمانی یا چیزی بیش از آن . « ویلیام جمیز» با تحقیقی که درباره انگیزش انجام داد ، به این نتیجه رسید که کارکنان ساعتی ، تقریباً با میزان کاری در حدود20الی 30 درصد توانایی یشان می توانستند شغل خود را حفظ کنند و اخراج نشوند؛ این تحقیق همچنین نشان داد که اگر کارکنان، انگیزش بیشتری داشته باشند تفریباً با 80 الی 90 درصد توانای خود، کارمی کنند . مدیری که بتواند حداقل کار مورد قبول را با استفاده از امکانات مدیری مانند : توبیخ ، کسر حقوق و .... فراهم سازد ؛ مدیر موفق نامیده می شود ولی مدیر مؤثر کسی است که بتواند 80الی 90درصد توانای های افراد را به کار گیرد . ...

تحقیق درباره مدیریت(word)  39 صفحه

مشخصات فایل

عنوان: مدیریت

قالب بندی:word

تعداد صفحات:39

 

محتویات

مقدمه

تعریف مدیریت

نظریه نقشهای مدیریتی

فراگرد مدیریت

کار کرد های مدیریت

تصمیم گیری

تعریف تصمیم گیری

خلاقیت مدیران

چه کسی خلاقیت و نوآوری می کند ؟

مدیریت موفق و مؤثر

چگونه می توان مدیرموفق ومؤثری بود ؟

برنامه ریزی

تعریف  برنامه ریزی

فلسفۀ و ضرورت برنامه ریزی

تعیین اهداف وبرنامه ریزی

فراگرد برنامه ریزی

سازماندهی

تعریف سازماندهی

سازماندهی

انواع مختلف سازماندهی

تعریف سازمان رسمی

تعریف سازمان غیر رسمی

هدفها

تقسیم بندی کار وگروه بندی وظایف

حیطه نظارت

وحدت فرمان

اختیار

رهبری

نظارت وکنترل

اهمیت کنترل

مدیریت آموزش وپرورش

تعریف مدیریت آموزشی

هدفها آموزش وپرورش

هدفها

وظایف مدیران آموزش

برنامه آموزشی تدریسر

امور دانش آموزان

امور کارکنان آموزشی

روابط مدرسه واجتماع

تسهیلات وتجهیزات

امور اداری ومالی

رهبری آموزشی

محیط آموزشی موثر

سيستمهای اطلاعاتی در سازمان

سیستم پردازش رخدادها یا تراکنش ها Transaction Processing Systems

سیستمهای اطلاعات مدیریت Management Information System

سیستم اطلاعات مدیریت سطح بالا Executive Information System

سیستم اطلاعات پشتیبانی تصمیمات Decision Support System

سازمان ها به عنوان سيستم

سيتمهای اطلاعاتی در سازمان

ريشه های نگرش سيستمی

آیا رفتار ما سیستمها را میسازد یا سیستم موجب رفتار ما میشود؟

برخورد و نگاه سيستمی در روبرويی با مسئله

سيستمهای اطلاعاتی

سيستمهای اطلاعاتی و نگرشهای مختلف نسبت به آنها

مقدمات طرز فکر سيستمی

نظريه سيستمها در مديريت

روش سيستمی به چه کار می آيد؟

برخی مفاهيم اساسی

مهندسی سيستمها

واحد کنترل

توسعه گرايی

ويژگيهای سيستمهای سايبرنتيک

برخی از اصول سايبرنتيک

مقايسه تفکر ماشينی و سيستمی

انديشه عصر ماشين و انديشه سيستمی

ماهيت سيستم

بهره‌وری

برای بهبود بهره وری موانعی به شرح ذیل وجود دارد

فواید عمومی بهره وری عبارت‌اند از

منافع وفواید بهره وری برای سیستم‌های دولتی و شرکتها را می‌توان به شرح ذیل برشمرد

بطور کلی عوامل موثر برای افزایش سطح بهره وری را می‌توان چنین برشمرد

نقش آموزش در مدیریت

هدفهای اجتماعی

هدفهای سازمانی

هدفهای کارکنان

برنامه ريزي و ارزشيابي

ارزشيابي آموزشي

ارزشيابي دروني

مدیریت آموزشی

امکانات ویژه و برتر نرم افزار

 

 

مقدمه :

ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون آنها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است . وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود .بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است . یکی از پیامدهای مهم در هم ریخته شدن نظام ارزشی غرب حاکم شدن مکتب اصالت نفع بر روند فعالیتهای اقتصادی و تولید است .معتقدین به این مکتب یک عمل را تا آنجا درست قلمداد میکند. که برای فرد یا افرادی بیشترین خوشی و آسایش را به بوجود آورد به بیان دیگر ملاک درستی یک عمل نتایج آن است نه شیوه انجام آن عمل.

تعریف مدیریت :

مدیریت فرایند به کارگیری مؤثرو کارآمد منابع مادی وانسانی در برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع وامکانات هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد.
واقعا باید گفت ؛که در ابتدا انسانها درباره مدیریت چقدر میدانند؟دانش مدیریت تا چه حد علمی است و آیا مدیریت علم است یا هنر؟ بخشی از مدیریت را میتوان از طریق مدریت آموزش فرا گرفت و بخشی دیگررا ضمن کار باید آموخت در واقع بخشی را که با آموزش فرا گرفته می شود علم مدیریت است . و بخشی را که موجب به کار بستن اندوختها در شرایط گوناگون می شود هنر مدیریت می نامند. «به عبارتی دیگر سخن علم دانستن است و هنر توانستن»

اگر در موقعیتی ملاکهای زیر برقرار باشد می توان گفت در آن موقعیت مدیریت اعمال می شود

  • فعالیت منظم وسازمان یافته
  • هدفها :ملاک دوم مدیریت آن است که فعالیت منظم گروهی در جهت تحقق آن هدایت شود .هدف ممکن است صریح وروشن ویا غیر صریح وضمنی باشد .
  • روابط میان منابع :سومین ملاک آن است که فعالیت منظم در هدف از طریق روابط معینی که میان منابع موجود برقرار است، صورت می گیرد .
  • انجام دادن بوسیله دیگران :چهارمین ملاک مدیریت آن است که تحقق آنها از طریق انجام دادن کار با وبه وسیله افراد دیگر صورت می گیرد
  • تصمیم گیری :آخرین ملاک مدیریت ، شرکت فعال در تصمیم گیری است .یعنی ارزشیابی و گزینش راه حل در موقعیتهای پیچیده ای که غالباًتوام با احتمال خطر وعدم اطمینان است .تصمیم گیری همه جوانب مادی ،مالی وانسانی را شامل می شود .

نظریه نقشهای مدیریتی :

جدیدترین نظریه مدیریت نظریه نقشهای مدیری است اساس این نظریه این است که آنچه را مدیر انجام میدهد باید ملاحظه نمود و بر پایه چنین ملاحظاتی فعالیتها یا نقشهای مدیری را معین کرد . آدیزس (adizes ) با مطالعه مدیریت برای اداره موثرهر سازمان چهارنقش « مدیر تولید ـ اجرای ـ ابداعی و ترکیبی » را لازم میداند هر یک از این نقشهای مدیری با یکی از خرده سیستم و یک سیستم اجتماعی ارتباط دارد . زیرا هر نوع سازمانی خواه بازرگانی،صنعتی یا اداری یک سیستم اجتماعی است و بیشتر خرده سیستم های اجتماعی مرکب از خرده سیستم های به هم پیوسته زیادی هستند . که شامل خرده سیستم های انسانی ، اجتماعی ، اداری ، ساختاری ، اطلاعاتی ، تصمیم گیری و تکنولوژی اقتصادی است . ادریزس این چنین استدلال می کند که به طور کامل هر چهار نقش را ایفا کنند و هیچ گونه سبک مدیری غلط نداشته باشند اندکند زیرا چنین مدیری باید تکنسینی عالی ، رئیس ،مبتکر و نیز ترکیب کننده باشد. هر مدیری با توجه به نوع کار سطح سازمان و شرایط محیطی به درجاتی از مهارتها ی مدیری نیاز دارد . مدیریت به شکل یک هرم است که در پایین ان عالی ،در وسط میانی ، در بالا عملیاتی ؛مدیران عملیاتی ،این مدیران سرشان بسیارشلوغ است و مراجعه مکرر افراد موجب انقطاع کارشان می شود . و اغلب مجبورند برای نظارت در رفت وامد باشند و برای پرسنل خود ماموریتهای کاری خاص تعیین کنند وبا برنامه عملیاتی تفصیلی کوتاه مدت طرح ریزی کنند.
مدیران میانی؛ انها به طور مستقیم به مدیریت رده بالا گزارش میدهند کارشان مدیریت بر سرپرستا ن است و نقش حلقه واسطی را میان مدیریت عالی و مدیران عملیاتی به عهده دارند بیشتر وقتها به تحلیل دادهها ،اماده کردن اطلاعات برای تصمیم گیری تبدیل تصمیمهای مدیریت عالی به پروژههای معیین برای سرپرستان و جهت دادن به نتایج کار مدیران عملیاتی است . مدیریت عالی ؛ مدیری که در نقشهای عملیاتی و میانی موفق بوده و عملکرد کلی واحدهای عمده را ارزیابی می کنند و درباره موضوعات و مسائل کلی با مدیران سطح پایین به تبادل نظر می نشینند و بیشتر وقتشان را با همکاران یا افراد خارج از سازمان واندک زمانی را با افراد زیردست می گذرانند .
هرمدیری باید خلاقیت داشته باشد خلاقیت یعنی به کارگیری توانایهای ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید تداوم حیات سازمانها به باسازی انها بستگی دارد؛ باسازی سازمانها از طریق هماهنگ کردن اهداف یاـ وضعیت روز و اصلاح و بهبود روشهای حصول این اهداف انجام می شود .

ماکسیم گورکی می گوید :اگر کار تفریح باشد زندگی لذتبخش است و اگر وظیفه باشد زندگی بردگی است .

فراگرد مدیریت:

تلقی مدیریت به فراگرد یا فرایند نسبتاً تازگی دارد .مفهوم فراگرد،بر شیوه انجام دادن کار ها دلالت دارد و اشاره      می کند به توالی گامها یا عناصری که به هدف یا نتیجه خاصی منجر می شود .پس مدیریت از آن جهت فراگرد تلقی     می شود که همه مدیران ،صرف نظر ازقابلیتها یا مهارت های خاص خود ،برای نیل به هدف ،به

فعالیتهای پیوسته و منظمی می پردازند.

  کار کرد های مدیریت :

منظور از کار کرد اشاره به فعالیتی مهم واساسی است  که در نیل به هدف ضرورت تام دارد .

هانری فایول اولین کسی بود که فراگرد مدیریت را به وظایف یا کارکرد هاتقسیم وتعریف کرد او پنج وظیفه اساسی رادر مدیریت تشخیص داد :

  • بر نامه ریزی (planning):یعنی پیش نگری و تدارک وسایل برای عملیات آینده .
  • سازماندهی (organizing):یعنی ترکیب وتخصیص افراد ومنابع دیگر برای انجام دادن کار .
  • فرماندهی (commanding):یعنی هدایت وجهت دهی افراد در انجام دادن کار .
  • هماهنگی (coordinating ):یعنی به هم پیوستن و وحدت بخشیدن همه فعالیتها وکوششها
  • کنترل (control):یعنی رسیدگی به اینکه آیا کلیه امور طبق مقررات ودستورات صوت میگیرد یا نه .

تصمیم گیری:

بخش مهمی از وقت مدیران صرف حل مشکل وتصمیم گیری می شود .وظایف اساسی بر نامه ریزی ،سازماندهی، رهبری وکنترل مستلزم تصمیم گیری است .

تعریف تصمیم گیری :

تصمیم گیری فراگردتشخیص و گزینش وحل مسئله یا مشکل ویژه است .

در این تعریف به دو مفهو و گزینش و حل مسئله (یا مشگل گشایی اشاره شد که نیاز به توضیح و تعریف دارند .

عمل گزینش اشاره داردبه مجموعه فعالیتهای محدودی که برای انتخاب راه حلی از میان شقوق راه حلها صورت می گیرد بنابرین جزئی از عمل تصمیم گیری است . مشکل گشایی اشاره می کند به مجموعه وسیعی از فعالیتها یی که لازمه یافتن راه حل یا شیوه عمل واجرای آن برای اصلاح موقعیتی نامساعد است .

مشگل یابی اساس تصمیم گیری مو ثردر مدیریت است .

عمل تصمیم گیری در مدیریت ،تلاشی است منظم برای اتخاذ تصمیماتی مرتبط با هدف،تصمیم گیری به انتخاب آگاهانه یک راه حل یا شیوه عمل از میان شقوق راه حلها یا شیوه های عمل منتهی می شود .

اهمیت تصمیم گیری ،در تاثیر آن بر رفتار سازمانی است .بر اثر تصمیم ،خط مشی ها،جریان امور واقدامات آتی مشخص شده دستورات لازم صادر میگردند.اجرای تصمیم ،یعنی مرحله نهایی فراگرد مشکل گشایی جزو وظایف دیگر مدیریت است .

خلاقیت مدیران :

هر مدیری باید خلاقیت داشته باشد خلاقیت یعنی به کارگیری توانای های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید . تداوم حیات سازمان ها به باسازی آنها بستگی دارد باسازی سازمان ها از طریق هماهنگ کردن اهداف با وضعیت روز و اصلاح و بهبود روش های حصول این اهداف انجام می شود .


چه کسی خلاقیت و نوآوری می کند ؟

هر انسان مدیر یا غیرمدیری از استعداد خلاقیت برخوردار است بنابرین نباید خلاقیت فقط در انحصار مدیران خاصی باشد زیراآنچه که محکمتر از وجود استعداد خلاقیت است جلوگیری از عوامل بازدارنده ظهور آن است که در صورت آزاد سازی ذهن از پیش فرض ها و الگو های زنجیرهای ذهنی در مدت کوتاهی توان خلاقیت و به کارگیری فکر های نو در عمل را می توان دو برابر افزایش داد.


مدیریت موفق و مؤثر :

مدیریت موفق و مؤثر عبارت است ؛ از کسب اهداف سازمانی یا چیزی بیش از آن . « ویلیام جمیز» با تحقیقی که درباره انگیزش انجام داد ، به این نتیجه رسید که کارکنان ساعتی ، تقریباً با میزان کاری در حدود20الی 30 درصد توانایی یشان می توانستند شغل خود را حفظ کنند و اخراج نشوند؛ این تحقیق همچنین نشان داد که اگر کارکنان، انگیزش بیشتری داشته باشند تفریباً با 80 الی 90 درصد توانای خود، کارمی کنند . مدیری که بتواند حداقل کار مورد قبول را با استفاده از امکانات مدیری مانند : توبیخ ، کسر حقوق و .... فراهم سازد ؛ مدیر موفق نامیده می شود ولی مدیر مؤثر کسی است که بتواند 80الی 90درصد توانای های افراد را به کار گیرد .



قیمت: 4,900 تومان

پس از پرداخت لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار میگیرد و میتوانید آن دانلود کنید، همچنین لینک دانلود به ایمیل شما نیز ارسال می شود.





سایر محصولات :

پاورپوینت درباره عملیات انتحاری -77 اسلاید


مقاله درباره اقتصاد مقاومتی از منظر دین -27 صفحه word


پاورپوینت سد و موانع در مقابله با اغتشاشات شهري -94 اسلاید


پاورپوینت رزم انفرادی -65 اسلاید


پاورپوینت رزم انفرادی -65 اسلاید


تحقیق درباره هفته دفاع مقدس (word) 13 صفحه


عنوان پروژه: داده کاوی، مفاهیم و کاربرد -101 صفحه word


بعد حقوق بشری فقر در افغانستان-33 صفحهword


مقاله درباره اقتصاد مقاومتی از منظر دین -27 صفحه word


پاورپوینت درباره عکاسی


تحقیق درباره امنيت شبكه (word) 23 صفحه


پاورپوینت کاربرد تئوری لایه مرزی -30 اسلاید


تحقیق درباره بازار های مالی (word) 10 صفحه


طراحی و تدوین برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی شرکت شیرآلات چشمه در سال 1392


تحقیق درباره محرم-15 صفحهword


دانلود پاورپوینت حامیان تولید ملی -12 اسلاید


انتخابات شورای مدرسه - 2 صفحه


بررسی نقش بنگاه‌های کوچک و متوسط در توسعه و امنیت اقتصادی - 26 صفحهword


پاورپوینت عید غدیر -44 اسلاید


پاورپوینت تحلیل صنعت گردشگری -30 اسلاید


پاورپوینت فرهنگ - 60 اسلاید


نمونه سوالات درس اخلاق (word) 13صفحه


پاورپوینت آهن زنگ نزن -11 اسلاید


تحلیل سیستم های آبیاری تحت فشار (قطره ای)


پاورپوینت کاربرد فناوری اطلاعات در پزشکی -46 اسلاید


پاورپوینت آموزش و تربیت -34 اسلاید


پاورپوینت حقوق ارتباط جمعی - 74 اسلاید


پاورپوینت معرفي كشور آلمان -36 اسلاید


اصول اقتصاد ۲ (اقتصاد کلان) -284 اسلاید


جزوه آموزشی فتوشاپ-15صفحهword


تحقیق درباره عید سعید غدیر (word) 22صفحه


اسیدها و بازها (word) 63 صفحه


رياضيات و كاربرد آن در مديريت -291 اسلاید


پاورپوینت مطالعه تصویری ساخت پل-32 اسلاید


قانون مدیریت خدمات کشوری(word) 48 صفحه


دانلود 0.Black Glassy Window 1.0 تم مشکی شفاف برای اندروید


دانلود پاورپوینت اقتصاد اسلامی- 18 اسلاید


اصول حسابداری 1 - 418 اسلاید


پاورپوینت درباره تـاریخچه بیـماری


جزوه آموزشی پدافند غیرعامل -144 صفحه word


دانلود پاورپوینت تحریم اقتصادی-19 اسلاید


تحقیق درباره مدیریت(word) 39 صفحه


پاورپوینت بازاريابي بنادر - 19 اسلاید


مهندسی عمران محیط زیست-آزمون دانش پذیری فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور - 7 صفحه-75سوال


ط رح توجیهی جمـع‌آوري شـيـر با ظرفيت 5/8 تن در روز(word) 13 صفحه


ده فایده سازمان تجارت جهانی (word) 19 صفحه


پاورپوینت درباره عملیات انتحاری -77 اسلاید


پاورپوینت “ صنایع فرهنگی در زندگی روزمره - 47 اسلاید


دانلود پاورپوینت درباره رودکی -24 اسلاید


پاورپوینت زندگینامه ی خوارزمی(ریاضی و نجوم)


پاورپوینت زالو درمانی


پاورپوینت روش های نگهداری مواد غذایی


پاورپوینت روش های تولید


پاورپوینت رشد و نمو


پاورپوینت راه های افزایش شیر ماد و علت کم بودن شیر مادر


پاورپوینت رابطه آمادگی جسمانی با شاخص توده بدن و فشارخون پسران دانش آموز چاق


پاورپوینت دقت و خطا در اندازه گيری


پاورپوینت ساختار کتاب ریاضی پنجم ابتدایی


پاورپوینت داروهاي ديورتيك


پاورپوینت خدمت


پاورپوینت حسابداري ترکيب واحدهاي تجاري


پاورپوینت جمهوری آفریقای جنوبی


پاورپوینت جستجو و اندازه گیری عوامل نگهدارنده و مواد افزودنی در شیر


پاورپوینت تئوری های مدیریت


پاورپوینت توزیع و نگهداری دارو(سیاست ها و روش ها)


پاورپوینت توزیع میانگین نمونه


پاورپوینت تغذیه گیاهان زراعی


پاورپوینت تغذيه در سنين بلوغ ونوجوانی


پاورپوینت تغذیه در زنان 60- 45 سال سالم


پاورپوینت تعهد به تسلیم کالا و ضمانت اجرای آن در کنواسیون وین 1980


پاورپوینت تعريف سلامت وبيماري


پاورپوینت تسعير ارز و استاندارد حسابداري شماره


پاورپوینت تدوین استراتژی های مدیریت منابع انسانی


پاورپوینت تخصيص منابع


پاورپوینت تجزيه و تحليل سيستمها


پاورپوینت تبلیغات اینترنتی و تاثیرات آن


پاورپوینت تاریخچه جوشکاری


پاورپوینت تاریخ طب


پاورپوینت تأثير باقيمانده سموم دفع آفات نباتي وكودهاي شيميايي ، آنتي بيوتيكها و فلزات سنگين در ايمني مواد غذايي


پاورپوینت پيشگيري از اعتياد در خانواده


پاورپوینت پياده سازی مهندسی مجدد و دلايل موفقيت و شکست پروژه ها


پاورپوینت پروتکل عملیاتی آموزش سلامت در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی تهران


پاورپوینت پردازه ها( اسلایدهای فصل سوم کتاب سیلبرشاتز)


پاورپوینت پردازش داده ها و مدیریت پایگاه اطلاعات


پاورپوینت بيماريهاي ناشي از عوامل فيزيكي


پاورپوینت بیماریهای مزمن و کودک بیمار


پاورپوینت بیماری های کبد


پاورپوینت بیداری اسلامی در جهان عرب، ایران و شبه قاره هند


پاورپوینت برنامه كاهش آلودگي آبها در جهان نمونه موردي راين – اروپا


پاورپوینت برنامه ریزی و طراحی آموزش همسالان


پاورپوینت بررسی وضعیت رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور


پاورپوینت بررسی رابطه میزان سرمایه اجتماعی با عملکرد منابع انسانی سازمانهای رفاهی سازمان تامین اجتماعی


پاورپوینت برچسب محتواي غذايي مواد مصرفي را بخوانيد



کلمات کلیدی :nbsp nbsp nbsp عمل تصمیم گیری داشته باشد خلاقیت خلاقیت داشته باشد باشد خلاقیت یعنی نظریه نقشهای مدیریتی مفهوم جدید تداوم ذهنی برای ایجاد جدید تداوم حیات تصمیم گیری nbsp nbsp انجام دادن دادن کار مدیریت است خرده سیستم مدیریت تصمیم خلاقیت مدیری مدیران انجام تحقیق درباره مدیریت(word) 39 صفحهnbsp nbsp nbsp عمل تصمیم گیری داشته باشد خلاقیت خلاقیت داشته باشد باشد خلاقیت یعنی نظریه نقشهای مدیریتی مفهوم جدید تداوم ذهنی برای ایجاد جدید تداوم حیات تصمیم گیری nbsp nbsp انجام دادن دادن کار مدیریت است خرده سیستم مدیریت تصمیم خلاقیت مدیری مدیران انجام
سایر محصولات