آگهی استخدامی تغییرات سربازی ها 2016-04-18

  آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها

آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 95

 

۳۰ فروردین ۹۵ – فراخوان مشمولان اعزامی فارغ التحصیل دانشگاه و موسسات آموزش عالی

 

خبرگزاری فارس : معاون وظیفه عمومی استان قم از فراخوان مشمولان اعزامی فارغ‌التحصیل دانشگاه و موسسات آموزش عالی در اردیبهشت ماه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، ولی ترابی در تشریح این خبر اظهار کرد: تمام مشمولان فارغ التحصیل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ اول اردیبهشت هستند باید راس ساعت هفت صبح روز چهارشنبه در محل معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان حاضر شده تا به خدمت مقدس سربازی اعزام شوند.
وی افزود: درضمن آن دسته از مشمولانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح نشده‌اند، می‌توانند به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس+۱۰) مراجعه کنند.
معاون وظیفه عمومی استان ادامه داد: عدم حضور به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده غیبت محسوب می‌شود.
ترابی اضافه کرد: تمام مشمولان باید اوراق مربوط به اعزام از قبیل برگ آماده به خدمت، برگ واکسیناسیون و برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح و سایر مدارک مورد نیاز از جمله شناسنامه را در هنگام مراجعه و اعزام به خدمت به همراه داشته باشند.


آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 95

۲۹ فروردین ۹۵ – موافقت رهبری با خدمت سربازی طلاب در آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت:‌ با موافقت رهبر معظم انقلاب، طلاب علاقه‌مند و واجد شرایط می‌توانند دوره خدمت سربازی را در آموزش و پرورش بگذرانند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در گفت‌‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با اشاره به برنامه‌ها و اولویت‌های کاری سال جدید اظهار داشت: دو برنامه را در سال جاری در اولویت و دستور کار قرار داده‌ایم.
وی ادامه داد: اولین اقدام، استفاده از فرصت خدمت نظام وظیفه طلاب علاقه‌مند و واجد شرایط است که برای اولین بار در با موافقت رهبر معظم انقلاب ایجاد شده است تا طلاب علاقه‌مند که می‌خواهند دوره خدمت سربازی خود را در آموزش و پرورش طی کنند، به این وزارتخانه بیایند.
حجت‌الاسلام و المسلمین ملکی افزود: برنامه دوم، استفاده از ظرفیت درونی آموزش و پرورش است یعنی تعداد زیادی از روحانیون را داریم که شاغل رسمی در آموزش و پرورش هستند و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که رهبر معظم انقلاب در دیدار هفته معلم سال گذشته با فرهنگیان تأکید کردند، نیاز است به عنوان قانون اساسی و نقشه راه آموزش و پرورش تعیین شود.
وی خاطر نشان کرد: بررسی کردیم به دلیل اینکه رویکرد سند، رویکرد تربیت اسلامی است، می‌توانیم از ظرفیت روحانیون شاغل برای تبیین و تبلیغ بُعد تربیت اسلامی سند تحول استفاده کنیم؛‌ در نتیجه برنامه این است تا متناسب با ظرفیت و امکانات، برای روحانیون شاغل دوره‌های آموزشی برگزار کنیم و به عنوان مدرس برای تبیین سند، آنها را برای آموزش و پرورش استان‌ها در نظر بگیریم.

 


 

بخشنامه جذب و بکارگیری معلمان وظیفه در سال ۱۳۹۵

برای دانلود بخشنامه جذب و بکارگیری معلمان وظیفه اینجا کلیک کنید


خبرگزاری فارس : مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در یک سال اخیر و در واگذاری فعالیت‌ها و برنامه‌های توانبخشی به بخش خصوصی گام‌های عملی برداشته شده تا زمینه خروج از تصدیگری دولتی فراهم آید.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهزاد ستاری صبح امروز در نشست با مسئولان حوزه توانبخشی بهزیستی اردبیل اظهار کرد: در راستای واگذاری پرونده‌های توانبخشی به بخش خصوصی در یک سال اخیر بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ پرونده واگذار شده است.
وی گفت: در این حوزه کمک هزینه کاشت حلزون به ۲۱ نفر و مناسب‌سازی منزل و خودرو به تعداد ۲۰۰ مورد به انجام رسیده است.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از پرداخت هزینه‌های ایاب و ذهاب و همچنین کمک هزینه بهبود تغذیه کودکان در مراکز بهزیستی خبر داد و یادآور شد: ساماندهی و پرداخت هزینه‌های تغذیه افراد مبتلا به اختلال فنیل کتونوری به تعداد ۱۳ نفر در یک سال گذشته انجام شده است.
ستاری به ارائه خدمات توانبخشی در منزل به معلولان اشاره کرد و گفت: ۱۲۰ نفر معلول از این خدمات در قالب توانبخشی مبتنی بر خانواده استفاده کردند.
این مسئول اجرای طرح توانمندسازی معلولان ضایعه نخاعی را یادآور شد و افزود: ارائه خدمات به ۵۰ نفر معلول ضایعه نخاعی انجام شده است و در این راستا حق پرستاری نیز به معلولان ضایعه نخاعی به تعداد بیش از ۲۵۰ نفر و ارائه خدمات از طریق تیم سیار به بیش از ۲۵۰ نفر به انجام رسیده است.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل معافیت ۱۲۰ معلول را از خدمت سربازی با صدور  کارت معافیت در قالب ماده ۶ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان یادآور شد و افزود: در ۳۲ مرکز نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن ساماندهی و ارائه خدمات به انجام رسیده است.
ستاری از اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در ۱۰ شهرستان استان خبر داد و گفت: شناسایی و ارائه خدمات توانبخشی به بیش از ۷ هزار معلول در قالب این طرح مدنظر و مورد توجه جدی است.


آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 95

مشمولان خدمت وظیفه روز پنج شنبه به سربازی می روند

خبرگزاری میزان: سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه ای مشمولان دیپلم و زیر دیپلم دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ نوزدهم فروردین ماه ۹۵ را به خدمت سربازی فراخواند.
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،سازمان وظیفه عمومی ضمن فراخوان  مشمولان غایب و غیرغایب متولد ۱۳۵۵ تا پایان فروردین ۱۳۷۷ برای انجام خدمت دوره ضرورت، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشمولان دیپلم و زیر دیپلم سال‌های مذکور که برگ آماده به خدمت به تاریخ نوزدهم فروردین ماه سال ۹۵ دریافت کرده‌اند، باید در ساعت و محلی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور یابند.

مشمولان ساکن تهران بزرگ
مشمولان دیپلم و زیردیپلم غایب و غیر غایب که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ فروردین سال ۱۳۹۵ هستند باید راس ساعت ۶ صبح روز پنجشنبه۱۹ فروردین به محل و مراکزی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در قالب برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش ابلاغ شده است حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

مشمولان ساکن استان‌های کشور
مشمولان دیپلم و زیردیپلم غایب و غیر غایب که دارای برگه آماده به خدمت به تاریخ فروردین سال هستند۹۵  راس ساعت ۷صبح پنجشنبه به معاونت وظیفه عمومی استان محل سکونت مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
لازم به ذکر است، عدم حضور به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده غیبت محسوب می‌شود.
گفتنی است، آن دسته از مشمولانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش، نشده‌اند، می‌توانند به نزدیک‌ترین دفتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه و نسبت به دریافت برگ مذکور اقدام و بر اساس اطلاعات درج شده در آن اقدام کنند.


آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 95

مشمولان سربازی آماده اعزام به خدمت شوند

خبرگزاری میزان : سازمان وظیفه عمومی ناجا با صدور اطلاعیه ای،مشمولان متولد سال های ۱۳۵۵ تا ۱۳۷۷که به سن مشمولیت رسیده اند را به خدمت سربازی فراخواند.
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،سازمان وظیفه عمومی ناجا با صدور اطلاعیه ای ضمن فراخوان مشمولان متولد سال های ۱۳۵۵ تا ۱۳۷۷اعلام کرد: مشمولانی که به سن مشمولیت رسیده اند می بایست جهت تعیین تکلیف وضعیت خدمت وظیفه عمومی یا انجام خدمت دوره ضرورت نسبت به معرفی خود در اسرع وقت اقدام کنند.
سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: برابر ماده یک قانون خدمت وظیفه عمومی دفاع از استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران وجان و مال و ناموس مردم، وظیفه دینی و ملی هر فرد ایرانی است همچنین برابر ماده دو این قانون هر فرد ذکور ایرانی در ماهی که آن ماه به سن ۱۸ سال تمام می رسد مشمول خدمت وظیفه عمومی می شود و در شمول مقررات خدمت وظیفه عمومی قرار می گیرد.
در این اطلاعیه آمده است: این گروه از مشمولان موظفند ظرف مدت حداکثر ۶ماه پس از ورود به سن مشمولیت نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نمایند و از طریق دفاترخدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰ ) درخواست خود را ثبت کنند.
همچنین مشمولان مقیم خارج از کشور می‌بایست از طریق نزدیک ترین نمایندگی کنسولی یا سیاسی دولت جمهوری اسلامی ایران به محل اقامت، نسبت به معرفی خود اقدام کنند.
براساس اعلام سازمان وظیفه عمومی ناجا، مشمولانی که برای رسیدگی و یا اعزام به خدمت احضار می شوند چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند برابر ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی غایب شناخته می شوند.
براساس این گزارش، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی که حین تحصیل به سن مشمولیت (۱۸ سالگی تمام) می رسند، می بایست از طریق مراکز آموزشی مربوط، درخواست معافیت تحصیلی کنند.


 

بررسی پرونده متقاضیان عضویت در هیئت علمی طرح سربازی دانشگاه‌ها در فروردین

خبرگزاری صدا و سیما: پرونده متقاضیان عضویت در هیئت علمی طرح سربازی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در فروردین بررسی می شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی در اطلاعیه ای اعلام کرد: تمامی درخواست های رسیده از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در خصوص عضویت در هیئت علمی طرح سربازی،  فروردین ۹۵ بررسی و پاسخ داده می شود و ضرورتی برای پیگیری از طرف متقاضیان وجود ندارد.
در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع کلیه متقاضیان عضویت در هیات علمی دانشگاه‌‌ها و موسسات آموزش عالی با استفاده از قانون نحوه تامین هیئت علمی طرح سربازی می رساند با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی و انجام تشریفات اخذ سهمیه سال آینده، تمامی درخواست های رسیده در فروردین سال ۹۵ بررسی و پاسخ داده خواهد شد.


رسانه‌ها اطلاعات لازم را پیرامون سربازی به خانواده‌ها منتقل کنند

خبرگزاری فارس: معاون نظام وظیفه عمومی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: رسانه‌های جمعی باید اطلاعات لازم و کافی را پیرامون خدمت سربازی در اختیار خانواده‌ها قرار دهند.
حبیب جعفرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: رسانه‌های جمعی برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی خانواده‌ها در زمینه‌های گوناگون رسالت خطیری برعهده دارند که باید در زمینه خدمت وظیفه عمومی جوانان نیز اطلاعات لازم و کافی را در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه مسائل مختلفی در ارتباط با اعزام به خدمت سربازی وجود دارد، همچنین بین والدین و جوانان کشورمان سوالات و ابهام‌های زیادی دیده می‌شود، که باید درراستای پاسخگویی به این قبیل موارد گام برداشته شود، گفت: رسانه‌های جمعی در این زمینه می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند.
این مسئول در ادامه سخنان خود اطلاعات مربوط به معافیت از خدمت سربازی را یکی از مهم‌ترین مسائل و سوالات جوانان در حال حاضر دانست، یادآوری کرد: فرآیند رسیدگی به این موضوع در قوانین کشورمان به طور روشن و شفاف مورد بررسی قرار گرفته و موارد معافیت هم مشخص شده است.
معاون نظام وظیفه عمومی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی یکی از معافیت‌های موجود در این زمینه را «معافیت تنها پسر خانواده‌های دارای سه فرزند دختر» عنوان کرد، افزود: برابر ماده ۴۴ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی یکی از بندهای معافیت از اعزام به خدمت سربازی موضوع مورد اشاره است.
جعفرزاده ضمن اشاره به وجود قوانین مشخص در این زمینه، ادامه داد: تنها پسر خانواده‌هایی که دارای سه فرزند دختر یا بیشتر هستند از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند، در این صورت باید برای احراز شرایط مدارک مورد نیاز را از مراجع ذی‌صلاح تهیه کرده و به مسئولان مربوطه ارائه دهند.
این مسئول برگه درخواست معافیت از کمیته امداد امام خمینی یا بهزیستی استان محل سکونت، تصویر شناسنامه و کارت مشمول، پدر و مادر و خواهران مشمول، پاسخ ثبت احوال محل صدور شناسنامه پدر یا مادر، گواهی آخرین مدرک تحصیلی مشمول را مدارک مورد نیاز برای احراز وجود شرایط جهت صدور معافیت عنوان کرد.
معاون نظام وظیفه عمومی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در اشاره به موارد دیگر موضوع معافیت، یکی از فرزندان مادران فاقد شوهر را یکی از راه‌های کسب معافیت برشمرد، خاطرنشان کرد: یکی از فرزندان ذکور مادران فاقد شوهر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی یا سازمان بهزیستی از انجام خدمت دوره ضرورت معاف هستند.
جعفرزاده ارائه برگ درخواست معافیت صادره از کمیته امداد امام خمینی یا سازمان بهزیستی محل سکونت، تصویر شناسنامه کارت ملی و شناسنامه مشمول، مادر و برادران وی، تصویر گواهی فوت پدر یا طلاق‌نامه مادر، پاسخ ثبت احوال محل صدور شناسنامه مادر و گواهی آخرین مدرک تحصیلی مشمول را مدارک موردنیاز در این زمینه عنوان کرد.
این مسئول در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قرار گرفته‌ایم، ضمن اینکه از اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان برای حضور یافتن پای صندوق‌های رای دعوت به عمل آورد، گفت: به طور قطع ملت بزرگ ایران اسلامی در هفتم اسفند ماه امسال حماسه دیگری خلق خواهند کرد.


آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 95

پیشنهاد طرح سرباز صنعت جوانان به جای خدمت سربازی

خبرگزاری فارس: یحیی آل اسحاق عضو لیست ۳۰ نفره ائتلاف اصولگرایان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، به نقشه‌های دشمن و توطئه‌های اقتصادی آنان علیه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: جنگ اصلی امروز با ما عمدتاً در حوزه اقتصادی است و اصولاً جنگ اقتصادی یکی از رایج‌ترین جنگ‌ها به شمار می‌رود.
وی افزود: جنگ‌های بری، بحری، هوایی و سایبری جنگ‌های رسمی در جهان هستند که از ابتدای انقلاب علیه ما اعمال شده است. اما ما با داشتن ۴ الی ۵ ملیون نفر تحصیل کرده بارور شده و آماده به کار و مشکلاتی که ما در بخش صنعت و تولید داریم و آورده نیروی انسانی حرفه‌ای و متبحر و توانا از ضرورت ها و نیازهای اصل توسعه و پیشرفت هست.
آل اسحاق خاطرنشان کرد: لذا پیشنهاد می‌کنم، از این نیروی عظیم تحصیل کرده در حوزه‌های تولید و صنعت استفاده شود.
این کاندیدای اصولگرای دهمین دوره انتخابات مجلس با تاکید براینکه فضا برای استفاده از نیروهای جوان در حوزه تولید آماده است، گفت: قسمت عظیمی از این نیروها را می توان در حوزه صنعت و تولید به عنوان سربازان صنعت و تولید مورد استفاده قرار داد، که هم به نفع تولید کشور است و هم به نفع جوانان.
وی ادامه داد: استفاده از جوانان در بخش تولید، می‌تواند سبب بالارفتن تجربیات عملی آنان در حوزه‌های تولید و صنعت شود و جوانان پس از مدتی مشکلات نیروی انسانی در حوزه تولید و صنعت را مرتفع می‌کنند.
آل‌اسحاق تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم به عنوان خدمت سربازی از ظرفیت وجود جوانان پر انرژی و بارور شده کشور در حوزه صنعت و تولید، استفاده سرباز صنعت بشود که طبیعتاً تحقق این امر مستلزم هماهنگی و تاییدات کامل با مسئولان و ارگان‌های محترم مربوطه و سازکارهای عملی مثل دوره آموزشی سرباز صنعت و غیره است که انشاالله در مجالی وسیع‌تر جزئیات برنامه عملیاتی این موضوع را طرح خواهم کرد.


برای اشتغال مردان متأهل و خدمت سربازی تسهیلات خاصی در نظر گرفته شود

خبرگزاری بسیج: نماینده کلیمیان در مجلس گفت: مسئولان باید برای اشتغال مردان متأهل و کمک به خدمت مقدس سربازی تسهیلات خاصی را در نظر گیرند که البته در زمینه اشتغال شاهد اتفاق مثبتی نبوده ایم.
سیامک مره صدق عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: مسئولان باید در جهت تغییر فرهنگ خانواده ها در افزایش جمعیت مخصوصاً از طریق رسانه ها تلاش کنند.
وی با انتقاد از اینکه هنوز در برخی از برنامه های تولید داخل، سطح زندگی ارائه شده متناسب با آغاز زندگی یک خانواده معمولی نیست گفت: یکی از شیوه های تبلیغات در تشویق خانواده ها به افزایش جمعیت شیوه غیر مستقیم است یعنی با تبلیغ شرایط ازدواج آسان و منطقی از یک طرف و پخش سریال هایی از تلویزیون که چیز دیگری را نشان می دهد عملاً حرف های خود را خنثی کرده ایم.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس خاطر نشان کرد: مسئولان باید برای اشتغال مردان متأهل و کمک به خدمت مقدس سربازی تسهیلات خاصی را در نظر گیرند که البته در زمینه اشتغال شاهد اتفاق مثبتی نبوده ایم.
مره صدق تصریح کرد: مسئولان با کاهش ساعت کار خانواده ها باید فرصت مناسبی برای رسیدگی مادران به کودکان فراهم کنند و با کمک های مالی از طریق پاداش به سطح خانواده مقداری از فشار های اقتصادی فرزند را کاهش دهند.
نماینده هموطنان کلیمی اظهار داشت: قدم اول در افزایش جمعیت تشویق زایمان طبیعی است متاسفانه مدتی است که بسیاری از بانوان به صورت غیرعلمی تمایلی به زایمان غیر طیعی پیدا کرده اند که باعث کاهش قدرت باروری شده و نیز مخاطراتی دارد که خانواده ها از افزایش تعداد فرزند خودداری کرده و هم یک هزینه غیر منطقی به اقتصاد خانواده و بیمه تحمیل می شود.
وی ادامه داد: البته در این راستا اقداماتی شده به ویژه در بیمارستان های خصوصی که در صورت عدم اقدام به زایمان طبیعی با آنها برخورد قاطعانه ای خواهد شد اما امیدوارم این فرآیند مخصوصاً در بعد نظارتی ادامه یابد.
مره صدق تصریح کرد: امکانات مراقبت های بهداشتی در قبل، حین ازدواج و در بارداری باید به بهترین شکل خود صورت گیرد البته در این مدت سطح مراقبت ها در حین حاملگی بالا رفته اما به طرفی حرکت نکرده ایم که زوج های جوان به زودتر فرزنددار شدن اقدام کنند.
این نماینده مجلس با اشاره به برخورد سیستم بیمه گر در مسئله ناباروری بیان داشت: به دلیل هزینه های گزاف درمان ناباروری نوعا سیستم های بیمه ای در سراسر دنیا تمایل چندانی به پوشش بیمه ای ناباروری ندارند اما بر اساس سیستم های تکمیلی ما و از آنجایی که طبق آمار حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد زوج ها مشکل نازایی دارند مسئولان باید اقدامات درمانی را تحت پوشش بیمه ای قرار داده که در این صورت می توان شاهد حل مشکل فرزند نداشتن عده ای باشیم که به افزایش و رشد مثبت جمعیت کمک خواهد کرد.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس تأکید کرد: در حال حاضر با نسلی روبرو هستیم که بسیاری از آنها از نعمت هایی مانند عمه، عمو، خاله و دایی محروم هستند مسئولان باید با ایجاد لذت تحکیم بنیان های خانواده از طریق کمک مالی به خانواده ها با بحران جمعیتی مقابله کنند.
وی در خاتمه اظهار داشت: سیستم ارزشی ما باید به طرفی حرکت کند که خانواده های الگویی ما با بیش از دو فرزند باشند تا باعث شکوفایی بیشتر خانواده در ابعاد مادی و معنوی شود.


جابجایی هوشمند برگ پرداخت‌های اقساط بیمه سربازی

خبرگزاری ایسنا : مشاور معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از جابجایی هوشمند برگ پرداخت‌های اقساط سربازی و انتقال کسور بازنشستگی با مبالغ یکسان خبر داد.
احمد پایور در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه حسب بازنگری به عمل آمده و به منظور رفع برخی مشکلات و رضایتمندی بیشتر بیمه شدگان تغییراتی در نحوه تشخیص “در مهلت بودن یا خارج از مهلت بودن زمان پرداخت اقساط سربازی” صورت گرفت اظهار کرد: بر این اساس اعمال جابجایی تاریخ‌های پرداخت به صورت هوشمند توسط سیستم اخیرا در واحدهای اجرایی عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: درباره اقساط سربازی و نقل و انتقال حق بیمه مشکلاتی وجود داشت. بعضا اشخاصی که برگه تقسیط را دریافت می‌کنند،‌ در موعد مقرر اقدام به پرداخت آن نمی‌کنند و زمانی که اقساط خارج از موعد واریز شود، شرایط متفاوت می‌شود. در واقع اگر یک نفر در یک ماه قسطی را سرموقع نمی‌داد و آن را ماه بعد هم تکرار می‌کرد، ممکن بود هر ۱۲ قسطش برای یکسال خارج از مهلت تلقی شود.
مشاور معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در صورت تشخیص خارج از مهلت بودن واریز اقساط، محاسبه مجدد انجام می‌شد گفت: به علت محاسبه مجدد معمولا مبالغ پرداختی افزایش پیدا می‌کردند و این مشکل بزرگی برای بسیاری از بیمه شدگان بود زیرا اکثرا به این موضوع توجه نداشتند و در انتها ناچار می‌شدند مبلغ هنگفتی را بابت مابه التفاوت بپردازند.
پایور افزود: به منظور مساعدت بیشتر این جابجایی هوشمند برگ پرداخت‌ها توسط سیستم در صورت یک ماه تاخیر انجام می‌شود و در این صورت فقط یک قسط خارج از مهلت شناخته می‌شود.


دولت، سربازان را هم شاغل حساب می‌کند!

آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 95

خبرگزاری ایسنا: معضل بیکاری یکی از عمده‌ترین دغدغه‌های حال حاضر جوانان و خانواده‌هاست. با وجود اینکه جمعیت ایران در افق سال ۱۴۰۰ به عدد ۸۰ میلیون نفر خواهد رسید، اما بسیاری از شاخصه‌های رفاه اجتماعی و توسعه متوازن در اقتصاد کشور هنوز محقق نشده است. آمار و ارقام نشان می‌دهد نیمی از جمعیت در سن اشتغال کشور دارای شغل نبوده و به‌اصطلاح خانه‌نشین هستند. موضوع تاسف بار اینکه از ۱۲ میلیون نفر جمعیت بیکار کشور حدود پنج میلیون نفر را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند. پارادوکس ماجرا آنجا است که این تعداد از بیکاران، به امید اشتغال وارد دانشگاه‌ها شده‌اند و باور اینکه به‌رغم دارا بودن دانش و تخصص، در هزارتوی اشتغال سرگردان گشته‌اند، بسیار تلخ و دهشتناک است…
جدیدترین آمار و ارقام نشان می‌دهد نرخ بیکاری در کشور عددی حدود ۱۱ درصد است. به گزارش ایسنا، اخیرا محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در این باره اظهار کرد: «نرخ بیکاری در سه ماهه اول سال جاری نسبت به فروردین سال قبل تغییری نداشته است و بر این اساس نرخ بیکاری فصل اول سال جاری همان ۷/۱۰ درصد بهار سال قبل است.» به گفته او نرخ فعالیت نیز امسال حدود یک درصد افزایش پیدا کرده و به این ترتیب از ۳۷ درصد سال قبل به ۳۸ درصد رسیده است. این سخنان دولت در حالی بیان می‌شود که فریبرز رئیس‌دانا اقتصاددان معتقد است که نرخ واقعی بیکاری در کشور عددی معادل ۱۸ درصد است. او می‌گوید: «در نرخ اعلام شده، سربازان را هم شاغل حساب کرده‌اند، یا اینکه زنان خانه‌دار را هم شاغل دانسته اند؛ در حالی که فعالیت این دو گروه اساسا شغل نیست. بنابراین آمار بیکاری بیش از این عددی است که اعلام شده است.»


 

تسهیلات نظام وظیفه برای دانش آموختگان برتر در مقطع کارشناسی

باشگاه خبرنگاران جوان : معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان از ارائه تسهیلات نظام وظیفه تخصصی برای دانش آموختگان برتر در مقطع کارشناسی خبر داد.
غلامعلی منتظر معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان در گفت‌و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص تسهیلات نظام وظیفه برای دانش آموختگان فناور دوره‌ی کارشناسی اظهار کرد: یکی از مسائلی که برای بنیاد ملی نخبگان اهمیت زیادی دارد، افرادی هستند که از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شده و براساس آن فعالیت می‌کنند تا بتوانند از تسهیلات نظام وظیفه‌ی تخصصی بهره‌مند شوند.
منتظر در پاسخ به این سوال که برای دانش آموختگان دوره کارشناسی چه تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: دانش آموختگان دوره کارشناسی که مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان یا عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان باشند و یا حداقل ۶ ماه در یک شرکت بنیان فعالیت داشته باشند و دارای یکسری ویژگی‌هایی فناورانه، نظیر دانش فنی ویژه در داخل شرکت باشند؛ می‌توانند از یک امتیازی برخوردار باشند و براساس آن از تسهیلات خاص نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان بهره مند شوند.


فرصت تعجیل برای سربازان آماده به خدمت

باشگاه خبرنگاران جوان: به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از شیراز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدباقر دهقان در این خصوص گفت: برابر اعلام ستاد کل نیروهای مسلح کشور،‌ تعدادی سهمیه در اعزام مورخه ۱۹/۱۲/۹۴ برای سربازان مشمول که دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم هستند و دارای دفترچه اعزام به خدمت در بعد از این تاریخ هستند، در نظر گرفته شده است.
وی توضیح داد: کسانی که دفترچه اعزام به خدمت دارند و مدرک تحصیلی آنها دیپلم یا زیر دیپلم است و تاریخ اعزام آنها بعد از ۱۹/۱۲/۹۴ است و تمایل دارند در این تاریخ به خدمت اعزام شوند،‌می توانند به پلیس +۱۰ مراجعه کنند.
سرهنگ محمدباقر دهقان گفت: این افراد از تاریخ ۱۱/۱۱/۹۴ الی ۱۹/۱۱/۹۴ فرصت دارند تا با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ درخواست تعجیل در اعزام به خدمت سربازی خود را اعلام و به ثبت برسانند تا در تاریخ ۱۹/۱۲/۹۴ به خدمت اعزام شوند.


اتخاذ تمهیدات ویژه برای معافیت معلولان از خدمت سربازی

آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 95

خبرگزاری فارس : حبیب جعفرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: قوانین شفاف و روشنی در ارتباط با وضعیت خدمت نظام وظیفه عمومی اعضای خانواده شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و پیروزی انقلاب، مددجویان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی همچنین و سیار قشرها وجود دارد.
وی بر ضرورت مطالعه قوانین موجود در این زمینه، بررسی موارد معافیت‌های قانونی و شرایط مورد نیاز برای کسب معافیت تاکید کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل در این زمینه نحوه معافیت معلولان است، که ماده شش قانون جامع حمایت از حقوق معلولان موضوع را برای مخاطبان خود به طور شفاف و روشن بیان کرده است.
این مسئول در ادامه سخنان خود در ارتباط با شرایط معافیت تعیین شده در این ماده قانونی، گفت: در بند یک این قانون آمده است؛ چنانچه یکی از فرزندان اولیایی که خود ناتوان و معلول بوده، هر دو یا یکی از آنها معلول باشد و یا حداقل دو نفر از فرزندان آنها ناتوان و معلول باشند از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.
معاون نظام وظیفه عمومی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: طبق بند دوم قانون مورد اشاره همسرانی که زن ناتوان و معلول خود را سرپرستی می‌کنند مادامی که سرپرستی همسر ناتوان و معلول را بر عهده داشته باشند از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.
جعفرزاده با بیان اینکه افراد واجدالشرایط می‌توانند با استناد کردن به قوانین و ضوابط موجود برای معافیت از خدمت وظیفه سربازی اهتمام داشته باشند، خاطرنشان کرد: برای برخورداری از این امکان باید مدارک مورد نیاز را به مراجع تعیین شده در قانون جهت بررسی تحویل دهند.
وی با بیان اینکه واجدان شرایط باید فرم سه‌برگی برای تعیین وضعیت معلولیت از سازمان بهزیستی آذربایجان غربی تحویل بگیرند، ادامه داد: معرفی‌نامه امور ایثارگران رده خدمتی نیروهای مسلح در صورتی که معلول از کارکنان نیروهای مسلح باشد باید آماده کرده و تحویل دهند.
این مسئول در ادامه سخنان خود پیرامون تشریح مدارک موردنیاز، خاطرنشان کرد: همچنین تحویل همه صفحه‌های شناسنامه، کارت ملی، پدر و مادر و خواهران و برادران، برگ رضایت‌نامه والدین، تصویر برابر اصل شده سند ازدواج مشمول دارای همسر معلول هم مورد نیاز است.
معاون نظام وظیفه عمومی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود فرا رسیدن سالروز پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن این روزها، خاطرنشان کرد: ایام‌الله دهه مبارک فجر با خاطرات زیادی برای ملت ایران عجین شده است.
این مسئول با اظهار اینکه سربازان جان بر کف و ایثارگران میهن اسلامی همواره پا در رکاب رهبری بوده و برای صیانت از کشورمان در برهه‌های حساس حضور چشمگیر و موثری دارند، بیان داشت: جوانان غیور کشورمان در زمینه‌‌های گوناگون همواره منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را فصل‌الخطاب قرار می‌دهند.


دانش‌آموختگان فناور تسهیلات نظام وظیفه می‌گیرند

خبرگزاری مهر:  بنیاد ملی نخبگان تسهیلات نظام وظیفه برای دانش آموختگان برتر کارشناسی ارشد که به فعالیت های فناورانه در شرکت‌های دانش بنیان اشتغال دارند اعطا می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، شرایط اعطای تسهیلات نظام وظیفه تخصصی به دانش‌آموختگان دوره کارشناسی فعال در شرکت‌های دانش بنیان (دانش‌آموختگان برترِ فناور) به شرح زیر است:
۱- متقاضی باید دانش آموخته دوره کارشناسی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور شامل: دانشگاه‌های اصفهان، آزاد اسلامی (واحد علوم و تحقیقات تهران)، تبریز، تهران، شهید بهشتی، شیراز، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیر، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، هنر تهران، علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی شیراز و علوم پزشکی مشهد باشد.
۲- از زمان دانش‌آموختگی متقاضی بیش از سه سال نگذشته باشد.
متقاضیان برای نام نویسی در سامانه این بنیاد باید شرایط زیر را دارا باشند:
الف. دانش آموخته باید در یکی از شرکت های دانش بنیانِ مورد تأیید معاونت علمی و فنّاوری به مدت دست کم شش ماه (بر اساس فهرست بیمۀ شرکت) به طور تمام وقت به فعالیت مشغول بوده باشد. فهرست شرکت‌های مورد تأیید در صفحه اول سامانه www.daneshbonyan.ir قرار دارد.
ب. دانش‌آموخته باید عضو مؤسسان شرکت دانش‌بنیان (عضو اولین دوره هیات مدیره شرکت) یا مدیرعامل فعلی آن باشد و همچنان در شرکت فعالیت تمام وقت داشته باشد.
ج. میانگین کل دوره کارشناسی متقاضیان باید بیش از ۱۴ باشد.
۴-  شرط کافی: متقاضی باید حائز بیشترین امتیاز از فعالیت های نخبگانی (شامل فعالیت های فناورانه، پژوهشی و آموزشی) بر اساس معیارهای بنیاد در میان متقاضیان باشد.
۵- مهم‌ترین مصادیق فعالیت‌های نخبگانی به شرح زیر است:
الف. موفقیت‌های علمی در دانشگاه (آموزشی، پژوهشی، فنّاورانه و …)
ب. کسب جایزه‌های تحصیلی بنیاد
ج. برگزیده شدن در جشنواره‌های علمی، پژوهشی، ‌ فنّاورانه مورد تایید بنیاد
د. برگزیده شدن در جشنواره‌های معتبر ادبی و هنری یا فعالیت‌های‌قرآنی مورد تایید بنیاد
ه. اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان (عضو هیات مدیره، مدیرعامل و فعالیت تمام وقت در شرکت دانش‌بنیان)
۶- شرکت دانش بنیان باید دارای اظهارنامه مالیاتی باشد و کالاها و خدمات دانش بنیان خود را بر اساس اطلاعات اظهارنامه مالیاتی به فروش رسانده باشد.
۷- هر یک از شرکت های دانش بنیان می تواند یک نفر و به ازای هر پنج میلیارد ریال فروش سالانه (بر اساس اظهارنامه مالیاتی) یا به ازای هر ده نفر نیروی کارشناسی شاغل تمام وقت در شرکت (بر اساس فهرست بیمه)، یک نفر دیگر را معرفی کند. سهمیه مذکور تا سقف ده نفر برای هر شرکت در سال، برای مدت یک سال تعیین می شود و صرفا برای همان سال قابل استفاده است.
۸- لازم است متقاضیان، معرفی نامه شرکت متبوع خود را براساس الگوی مذکور در سامانه ثریا (soraya.bmn.ir) تهیه و بارگذاری کنند.
۹- هیچ نیازی به مراجعه حضوری فرد یا ارائه تقاضای مکتوب به بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری نیست و فرد متقاضی باید اطلاعات خود و شرکت متبوع خود را در سامانه soraya.bmn.ir ثبت و به‌ صورت الکترونیکی مراحل آن را پیگیری کند. پیام های لازم درباره وضعیت تقاضا (نقص مدارک و تأیید و یا عدم تأیید) در همین سامانه قابل مشاهده است.
۱۰- باتوجه به اینکه امتیازهای دانش ‌آموختگان به کمک نرم افزار تخصصی محاسبه می‌شود؛ لازم است:
۱۰-۱. همه اطلاعات به طور کامل در سامانه (soraya.bmn.ir) بارگذاری شود. بدیهی است تا تکمیل نهایی اطلاعات، فرایند بررسی آغاز نمی‌شود.
۱۰-۲. زمان بررسی پرونده (از زمان تکمیل نهایی پرونده) در سامانه ۴۵ روز است و صرفا پس از پایان این زمان، امکان پاسخگویی وجود خواهد داشت.
چنانچه در هر مرحله از بررسی مشخص شود متقاضی اطلاعاتی خلاف واقع را بارگذاری کرده است، متقاضی نه تنها از این درخواست بلکه از تمامی تسهیلات بنیاد محروم می‌شود و عدم صداقت وی به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام و به لحاظ حقوقی موضوع پیگیری می‌شود.
۱۱-  چنانچه با درخواست متقاضی موافقت نشود، متقاضی مجاز است با ارتقای فعالیت‌های نخبگانی خود صرفا یک بار دیگر درخواست خود را در سامانه بارگذاری کند.
۱۲- تمامی ارتباطات بنیاد با مخاطبان برای استفاده از تسهیلات نظام وظیفه، صرفا از طریق شبکه (و به شکل غیرحضوری) است.


دستگیری سربازان فراری در سراسر کشور

آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 95

باشگاه خبرنگاران جوان : رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: دستگیری سربازان فراری مربوط به امروز و دیروز یا این استان و آن استان نیست این قانون سراسری است که از قبل در همه کشور بوده و خواهد ماند.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی در حاشیه بیست و دومین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح با موضوع بررسی علل نوین زمینه ساز جرم فرار از خدمت و راه‌های پیشگیری از وقوع جرم در جمع خبرنگاران با اشاره به نتایج پژوهش سازمان قضایی نیروهای مسلح در خصوص موضوع فرار از خدمت سربازی اظهار کرد: این پژوهش راهکارهایی را عنوان کرد که برخی از این راهکارها به مرحله عملیاتی رسید و تعدادی دیگر نیز به مرحله عمل نرسید. ما به دنبال این واقعیت هستیم که چرا برخی از راهکارهای این تحقیق عملیاتی نشده‌اند؟
وی در بیان مهم‌ترین راهکار پیشنهادی عملیاتی در این مسیر افزود: ما به دنبال افزایش عزت نفس سربازان وظیفه هستیم؛ به دنبال راه‌هایی برای اهمیت دادن نیروهای مسلح در درجه نخست و همچنین جوانان به سربازی هستیم؛ نوع رفتار با سرباز وظیفه باید به گونه ای باشد که نیروهای مسلح را به این هدف نزدیکتر کند.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در واکنش به این پرسش که مدت و نحوه خدمت سربازی رضاخانی است و برخی کارشناسان معتقدند چگونه سربازی به این شکل می‌تواند مقدس شمرده شود، پاسخ داد: پژوهش‌های سازمان به‌طور مستقل در این راستا نبوده و شاید هم هرگز نباشد؛ چرا که این موضوع به تصمیم گیری‌های کلان نظام باز می‌گردد.
وی افزود: خدمت سربازی از نگاه ما مقدس است اما در عین حال ما معتقد به این مساله هستیم که باید در شیوه‌ها و روش‌های مرتبط با خدمت سربازی تجدید نظر شود و این مساله که آیا سربازی حرفه ای است یا خیر اکنون مجالی برای پرداختن ندارد و ما نیز خود را در مقام واکاوی آن نمی‌بینیم.
بهرامی در پاسخ به پرسشی در خصوص بازداشت سربازان فراری در اصفهان و احتمال تسری این برخورد در سراسر کشور تصریح کرد: دستگیری سربازان فراری مربوط به امروز و دیروز یا این استان و آن استان نیست این قانون سراسری است که از قبل در همه کشور بوده و خواهد ماند.
وی درباره نتایج پژوهش‌های مرتبط با اخلاق فرماندهان و اثرات آن در خدمت سربازی سربازان خاطرنشان کرد: این مساله نیز در ذیل پژوهش‌های قبلی صورت گرفته است. نوع برخورد با سرباز از ناحیه فرماندهان می‌تواند در افزایش عزت نفس سربازان مؤثر باشد. به‌طورکلی باید روی رفتار و اخلاق در ایران چه در سطح نیروهای مسلح، انتظامی یا مردم باید کار شود؛ ماهانه یا سالانه گزارش‌های گسترده‌ای در خصوص ضرب و جرح از سراسر کشور مخابره می‌شود؛ باید واکاوی کرد که چرا هزاران تهدید و توهین در سطح شهرها و استان‌های کشور انجام می‌شود و چه بسا این جرائم به قتل و آسیب‌های جسمی فراوان نیز منتهی می‌شود.


باید در روش‌های خدمت‌سربازی تجدیدنظر شود

آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 95

خبرگزاری ایلنا: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از دستگیری سربازان‌فراری در سراسر کشور خبر داد.
مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح با موضوع بررسی علل نوین زمینه‌ساز جرم فرار از خدمت و راه‌های پیشگیری از وقوع جرم برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد کاظم بهرامی در حاشیه این مجمع در جمع خبرنگاران گفت: ما دنبال افزایش عزت‌نفس سربازان وظیفه هستیم. دنبال راه‌هایی برای اهمیت‌دادن نیروهای مسلح در درجه نخست و همچنین جوانان به سربازی هستیم.
وی ادامه داد: نوع رفتار با سرباز وظیفه باید به گونه‌ای باشد که نیروهای‌مسلح را به این هدف نزدیک‌تر کند. خدمت سربازی از نگاه ما مقدس است اما معتقدیم باید در شیوه‌ها و روش‌های مرتبط با خدمت‌سربازی تجدیدنظر شود.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی درباره بازداشت سربازان‌فراری در برخی استان‌ها گفت: دستگیری سربازان فراری مربوط به دیروز و امروز نیست. این قانون سراسری است که در همه کشورها رایج بوده است.
بهرامی همچنین متذکر شد: نوع برخورد با سرباز از ناحیه فرماندهان می‌تواند در افزایش عزت‌نفس سربازان مؤثر باشد. باید روی رفتار و اخلاق در ایران چه در سطح نیروهای‌مسلح، انتظامی یا مردم کار شود.
وی در پایان تاکید کرد: گزارش‌های گسترده‌‌ای ماهانه یا سالانه درباره ضرب و جرح مخابره می‌شود که باید واکاوی کرد چرا این همه تهدید و توهین در شهرها و استان‌ها انجام می‌شود که حتی این جرائم به قتل و آسیب‌های جسمی فراوان منتهی شده است.


مهم‌ترین علت فرار سربازان از خدمت، کاهش عزت نفس آن‌هاست

آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 95

خبرگزاری ایسنا : رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: جوانان امروز در کنار اطلاعات، استعدادها و توانمندی‌های بالا، انتظارات فراوانی نیز دارند. به همین دلیل فرمانده نیروهای مسلح باید با اراده قاطع، شیوه برخورد با آنان را پیدا کرده و به بهترین شکل سربازان خوبی را به گذراندن خوب این دوره ترغیب کنند.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم بهرامی در بیست و دومین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح با موضوع بررسی علل نوین زمینه‌ساز جرم فرار از خدمت و راه‌های پیشگیری از وقوع جرم، اظهار کرد: در شرایطی که جرائم مختلف هر سال در حال افزایش بوده و حتی نسبت به یک دهه گذشته حداقل دو برابر شده است با اقدامات مختلف نیروهای مسلح، انواع جرائم کنترل شده و حتی کاهش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح حصن و حصار این مملکت هستند، افزود: نیروهای مسلح سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند؛ بنابراین به جای اینکه دست روی دست بگذاریم تا جرم اتفاق بیفتد، بهتر است به پیشگیری‌هایی روی بیاوریم که هم آسان‌تر، هم مفیدتر و هم کم هزینه تر هستند.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور گفت: بعضاً دیده شده که افراد توانمند و با ظرفیت‌های فراوان مرتکب جرائم مختلف می‌شوند و به واسطه گناه خود برای همیشه از حیز انتفاع خارج می‌شوند. نیروی انسانی از تجهیزات نظامی مهم‌تر است؛ بنابراین نیروهای مسلح همه توان و انرژی خود را برای پیشگیری از وقوع انواع جرائم مرتبط با حوزه نیروهای مسلح به کار گرفته‌ است. فرماندهان دائماً با سربازان در تماس هستند و کوشش می‌کنند تا علل واقعی و زمینه‌های بروز چنین جرایمی را بیابند.
بهرامی با رد این فرضیه که فرار از خدمت معلول مشکلات اقتصادی سربازان است، اضافه کرد: به نظر می‌رسد مهم‌ترین علت فرار سربازان از خدمت سربازی کاهش عزت نفس آن‌هاست. اگر سرباز بداند که در نیروهای مسلح اثرگذار است به او و کار او احترام می‌گذارند، او نیز به خدمت سربازی احترام خواهد گذاشت.
وی با تاکید بر اینکه نگذارید خدمت سربازی با تصمیمات آنی و لحظه‌ای متزلزل شود، ادامه داد: این دقیقاً نقطه‌ای است که باعث کاهش عزت نفس سربازان می‌شود. مجمع پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح امسال در تلاش است که به راهکارهای عملی و کارا در خصوص جلوگیری از فرار سربازان از خدمت سربازی بپردازد.
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور با اعلام اینکه سالانه بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر از جوانان توانمند و با استعداد ایرانی به خدمت سربازی اعزام می‌شوند، گفت: جوانان امروز در کنار اطلاعات، استعدادها و توانمندی‌های بالا، انتظارات فراوانی نیز دارند. به همین دلیل فرمانده نیروهای مسلح باید با اراده قاطع، شیوه برخورد با آنان را پیدا کرده و به بهترین شکل سربازان خوبی را به گذراندن خوب این دوره ترغیب کنند.


معافیت بیش از ۱۰۰مددجوی کمیته امداد از خدمت سربازی

آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 95

باشگاه خبرنگاران جوان: به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، علی احمدی طیفکانی اظهار کرد: در این مدت ۶۸ گواهی زیر حمایت این نهاد صادر شده است.
وی افزود: گواهی تحت حمایت مشمول کسانی می شود که قصد خدمت در نزدیکی محل زندگی و سکونت خود را دارند.
کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بندرعباس ۱۵ هزار و ۱۲۴ خانواده زیر پوشش دارد.


عفو گروهی از سربازان توسط مقام معظم رهبری

آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 95

خبرگزاری تسنیم : مقام معظم رهبری بنا به پیشنهاد ستادکل نیروهای مسلح تمام مشمولانی که مدت هشت سال و بیش از آن فرار از خدمت دارند را عفو فرمودند.
سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم با اشاره به بخشش گروهی از مشمولانی که بیش از هشت سال فرار از خدمت داشته‌اند اظهار داشت: مقام معظم رهبری بنا به پیشنهاد ستادکل نیروهای مسلح تمام مشمولانی که مدت هشت سال و بیش از آن فرار از خدمت دارند را عفو فرمودند.
وی با اشاره به اینکه عفو مذکور شامل سربازانی است که جرمشان صرفا فرار از خدمت بوده است افزود: این افراد به مراجع قضایی معرفی نمی‌شوند و پرونده آنان مختومه می‌شود و می‌توانند جهت انجام دوره خدمت سربازی مراجعه و برابر روال جاری، بقیه خدمت سربازی را انجام دهند یا با پرداخت جریمه، از انجام دوره خدمت ضرورت معاف شوند.
کمالی درباره زمان استفاده از این شرایط که قبلا شامل سربازان فراری نمی‌شد گفت: تمام سربازان فراری واجد شرایط تا پایان دی‌ماه امسال فرصت دارند با مراجعه به پلیس+۱۰ نسبت به ثبت‌نام برای اعزام به خدمت سربازی با پرداخت جریمه اقدام کنند.


جزییات دور دوم ثبت‌نام جریمه ریالی سربازی

خبرگزاری ایسنا : سازمان وظیفه عمومی ناجا، از پیش‌ثبت‌نام مرحله دوم طرح جریمه مشمولان غایب دارای بیش از هشت سال غیبت از ۲۰ آذر ماه خبر داد.
به گزارش سرویس انتظامی ایسنا، اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه ای در خصوص طرح جریمه مشمولان غایب اعلام کرد: بر اساس بند (ط) تبصره ۱۶ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۳ مجلس شورای اسلامی، بیش از ۲۸۸ هزار نفر مشمول غایب دارای بیش از هشت سال غیبت، از ۱۵ اسفند ماه ۹۳ در این طرح ثبت نام کرده اند.
بر اساس این اطلاعیه، متقاضیان ثبت نام شده در مرحله اول این طرح تا ۲۰ آذر ماه فرصت دارند که مبلغ جریمه در نظر گرفته شده را واریز کنند و از کارت معافیت بهره مند شوند.
سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: به دلیل استقبال چشمگیر متقاضیان و درخواست های مکرر، افرادی که به هر دلیل نتوانسته اند در این طرح شرکت کنند، ثبت نام مرحله دوم با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح از ۲۰ آذر ماه سال جاری آغاز و تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت و این دسته از افراد باید درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) به ثبت برسانند.
این اطلاعیه تاکید کرد: میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی، بر اساس مدرک تحصیلی است و افراد دارای مدرک زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکترای غیرپزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکترای پزشکی ۴۰میلیون تومان، پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰ میلیون تومان است.
سازمان وظیفه عمومی در این اطلاعیه می افزاید: به ازای هر سال غیبت مازاد بر ۸ سال، ۱۰ درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می شود و مدت غیبت بیش از شش ماه، یک سال محسوب می شود. براساس این قانون، مشمولان غایب متاهل از پنج درصد و دارای فرزند به ازای هر فرزند از پنج درصد تخفیف کل مبلغ جریمه برخوردار می شوند.
این اطلاعیه یادآور می شود: مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست عبارنتد از: اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مشمول، اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی و اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزند در صورتی که متاهل و دارای فرزند هستند.
سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: مشمولان غایب در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir مراجعه و یا از طریق تماس با سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ می توانند در جریان اخبار مربوط به تعیین تکلیف مشمولان غایب قرار گیرند.
سازمان وظیفه عمومی در پایان تاکید کرد: اطلاع رسانی لازم به متقاضیان در سیر فرآیند اقدام از طریق سامانه پیامک صورت می پذیرد و نیازی به مراجعه حضوری به این سازمان نیست.


زمان ثبت‌نام مجدد جریمه ریالی سربازی اعلام شد

خبرگزاری ایسنا : سخنگوی نیروی انتظامی از اجرای مجدد ثبت نام برای طرح جریمه ریالی از بیستم آذرماه خبر داد و گفت: ثبت نام تا پایان دی ماه ادامه دارد.
سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری خود درباره اجرای دوباره طرح جریمه ریالی مشمولان دارای بیش از هشت سال غیبت اظهار کرد:‌ برابر تصمیمات اتخاذ شده از بیستم آذرماه ثبت نام طرح جریمه ریالی مجددا آغاز شده و متقاضیان با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.
منتظرالمهدی ادامه داد: در مرحله اول ثبت نام ۲۸۷ هزار نفر برای پرداخت جریمه ریالی سربازی ثبت نام کرده بودند که ۱۰۰ هزار نفر از این افراد تاکنون مبلغ خود را پرداخت نکرده و از نظر پلیس مشمول غایب به حساب می‌آیند.


تشریح جزئیات خرید بیمه سربازی و جبهه/۱۱۰ هزار متقاضی

خبرگزاری مهر: مدیرکل بیمه‌های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی بابیان جزییات خرید بیمه خدمت سربازی و حضور در جبهه گفت: تاکنون ۱۱۰هزار متقاضی خرید بیمه سربازی به شعب تامین اجتماعی مراجعه کرده‌اند.
سیروس نصیری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد خرید بیمه سربازی، گفت: افرادی که قصد خرید بیمه خدمت سربازی را دارند، باید در زمان تقاضا بیمه‌پرداز سازمان تامین اجتماعی باشند و قبل از تقاضا نیز دو سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند که البته متصل بودن آن مهم نیست و در مجموع باید سوابق آنها به دو سال برسد.
وی گفت: ۷ درصد پرداخت حق بیمه بر عهده بیمه شده و ۲۳ درصد نیز بر اساس مصوبه مجلس بر عهده دولت است که با پرداخت حق بیمه، فرد متقاضی می تواند از مزایای قانونی استفاده و طول مدت سربازی خود را به جمع سوابق گذشته‌اش اضافه کند.
نصیری با اشاره به اینکه مبنای محاسبه حق بیمه، میانگین دو سال آخر قبل از تقاضا است، اظهار داشت: بر اساس تاریخ تقاضا و میانگین حقوق دو سال قبل از تقاضای خرید بیمه، نرخ حق بیمه محاسبه می‌شود که افراد می‌توانند حق بیمه را هم یکجا و هم در اقساط ۱۲ ماهه پرداخت کنند.
وی با تاکید بر اینکه افراد علاوه بر خدمت سربازی، مدت حضور در جبهه را نیز می‌توانند خریداری کنند، گفت: متقاضیان می‌توانند علاوه بر دو سال خدمت سربازی، طول مدت حضور جبهه خود را نیز با همان شرایط خدمت سربازی از سازمان تامین اجتماعی خریداری کنند تا جزء سوابقشان در نظر گرفته شود.
مدیرکل بیمه‌های اجتماعی تامین اجتماعی ادامه داد: البته شرایط بیمه جانبازان با مدت حضور در جبهه برای افراد عادی فرق می‌کند.
نصیری با اشاره به اینکه در سال گذشته، ۱۲۸ هزار نفر متقاضی خرید بیمه خدمت سربازی بودند، تاکید کرد: بر اساس آخرین آمارها در پنج ماهه اول امسال ۱۱۰هزار نفر متقاضی به شعب تامین اجتماعی مراجعه کردند.
وی گفت: اگر فرد بیمه‌ پرداز خاص تامین اجتماعی مانند رانندگان، کارگران، باربران و… باشد، در همان روز مراجعه، اقدامات لازم برای خرید بیمه خدمت سربازی و حضور در جبهه برای وی انجام می شود، اما اگر فرد در کارگاه و یا شرکتی با بیمه اجباری فعالیت می‌کند، طبق قانون حدود دو ماه زمان لازم است تا اول اینکه لیست حق بیمه وی توسط کارفرما برای ما ارسال و همچنین سوابق وی محاسبه شود و در نهایت حداکثر زمان مورد نیاز برای خرید خدمت دو ماه است .


پاسخ سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی به مشمولان: ۱۹ آبان اعزام می شوید

خبرآنلاین : سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی زمان اعزام مسمولان دیپلم و زیر دیپلم را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین یکی از کاربران در مورد تعیین تکلیف مشمولان دیپلم در نظام وظیفه پرسیده است: ” من سه ماهی می شود که منتظر فراخوان سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی هستم و هربار مراجعه می کنم پاسخ درستی نمی گیرم.لطفا پیگیری کنید.”
در همین باره پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی به خبرآنلاین اعلام کرد: همه مشمولان غایب و غیرغایب متولد ۱۳۵۵ تا پایان آبان ماه ۱۳۷۶ یعنی تمام مشمولان دیپلم و زیردیپلم دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ ۱۹ آبان سال ۱۳۹۴ به خدمت سربازی فراخوانده شدند.
طبق این اعلام مشمولان که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ آبان ماه سال ۱۳۹۴ هستند، باید راس ساعت شش روز سه شنبه ۱۹ آبان ماه به محل و مراکزی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در قالب برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش ابلاغ شده است حضور یابند .
مشمولانی که در استان های دیگر هم باید راس ساعت هفت سه شنبه ۱۹ آبان ماه به معاونت وظیفه عمومی استان محل سکونت مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند. کسانی که در این تاریخ و زمان مراجعه نکنند غایب محسوب می شوند.


فراخوان مشمولان دیپلم و زیردیپلم به خدمت سربازی

خبرگزاری مهر : سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه ای تمامی مشمولان دیپلم و زیر دیپلم دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ ۱۹ آبان ۱۳۹۴ را به خدمت سربازی فراخواند.
به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن فراخوان تمامی مشمولان غایب و غیرغایب متولد ۱۳۵۵ تا پایان آبان ۱۳۷۶ برای انجام خدمت دوره ضرورت، طی اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه مشمولان دیپلم و زیر دیپلم سال های مذکور که برگ آماده به خدمت به تاریخ ۱۹ آبان سال ۱۳۹۴ دریافت کرده اند، می بایست در ساعت و محلی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور یابند.
مشمولان ساکن تهران بزرگ
تمامی مشمولان دیپلم و زیردیپلم غایب و غیر غایب که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ آبان سال ۱۳۹۴ هستند، باید راس ساعت ۶ صبح روز سه شنبه مورخ ۱۹/۰۸ /۹۴ به محل و مراکزی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در قالب برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش ابلاغ شده است حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
مشمولان ساکن سایر استان های کشور
تمامی مشمولان دیپلم و زیردیپلم غایب و غیر غایب که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ آبان سال ۱۳۹۴ هستند، راس ساعت ۷صبح سه شنبه مورخ ۱۹/۰۸ /۹۴ به معاونت وظیفه عمومی استان محل سکونت مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
عدم حضور به موقع در زمان و محل های تعیین شده غیبت محسوب می شود.
آن دسته از مشمولانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش، نشده اند، می توانند به نزدیکترین دفتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مراجعه و نسبت به دریافت برگ مذکور اقدام و بر اساس اطلاعات درج شده در آن اقدام کنند.


اجرای کسر خدمت سربازی نخبگان و پژوهشگران در صنایع دفاع اصفهان

خبرگزاری ایرنا : صنایع دفاع استان اصفهان، ۲۶ طرح تحقیقاتی را در قالب کسر خدمت سربازی برای دانش آموختگان دارای شرایط نخبگی و پژوهشی اعلام کرد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، فقط دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد به بالا) دارای توانمندی مناسب آموزشی و پژوهشی، مجوز درخواست برای دریافت تسهیلات پروژه کسر خدمت را دارا هستند.
کارشناس تسهیلات بنیاد نخبگان استان اصفهان در این باره به ایرنا گفت: این طرح های تحقیقاتی از سوی صنایع دفاع اصفهان اعلام شده است و افراد متقاضی می توانند با مراجعه به « مرکز مدیریت نخبگان و شبکه فناوری دفاعی شهید فهمیده » در اصفهان در این زمینه اقدام کنند.
محمد برهانی پورافزود: طرح های تحقیقاتی کسر و جایگزین خدمت سربازی یکی از روش های کم هزینه برای ارائه تسهیلات به نخبگان، استعدادهای برتر و پژوهشگران است که دستورالعمل اجرایی آن از سوی معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شده است.
وی با اشاره به دو روش بهره مندی از تسهیلات کسر خدمت سربازی برای پژوهشگران و نخبگان اظهار کرد: در روش نخست، این افراد می توانند با مراجعه به صنایع و مراکز پژوهشی نیروهای مسلح و معرفی و ارائه سوابق تحصیلی، پژوهشی و نخبگی خود از این تسهیلات استفاده کنند.
این کارشناس اضافه کرد: در این روش محدودیت رشته تحصیلی بر اساس نیازهای پژوهشی نیروهای مسلح وجود دارد و سقف کسر خدمت ۱۲ ماه و دو طرح پژوهشی است.
برهانی پور درباره روش دوم نیز توضیح داد: در این روش متقاضیان بهره مندی از تسهیلات کسر خدمت سربازی باید به بنیاد نخبگان استان خود مراجعه کنند و در سامانه اینترنتی «ثریا» (سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان) پرونده تشکیل دهند.
وی اضافه کرد: پس از ثبت نام افراد متقاضی، شرایط آنها از نظر معدل تحصیلی و فعالیت های نخبگی مانند رتبه های برتر در مسابقه ها و المپیادها و ثبت اختراع بررسی و امتیازدهی می شود.
وی با بیان اینکه افرادی در این روش موفق به بهره مندی از تسهیلات کسر خدمت سربازی می شوند که بتوانند حداقل امتیاز مورد نیاز را کسب کنند گفت: افراد تایید شده از سوی بنیاد نخبگان به امور نخبگان نیروهای مسلح معرفی می شوند.
کارشناس بنیاد نخبگان استان اصفهان به تفاوت های دو روش بهره مندی از طرح کسر خدمت سربازی اشاره و اظهار کرد: در روشی که متقاضی به بنیاد نخبگان مراجعه می کند محدودیتی برای رشته تحصیلی وجود ندارد، طرح تحقیقاتی باید دست کم در ۱۰ ماه انجام شود، انجام خدمت در حین تحصیل در دوره دکترا نیز امکانپذیر و دوره آموزشی به جای ۶۰ روز، ۴۵ روز است.
برهانی پور خاطرنشان کرد: تا کنون حدود ۵۰۰ نفر در استان اصفهان از سوی بنیاد نخبگان برای بهره مندی از طرح کسر خدمت سربازی به نیروهای مسلح معرفی شده اند.
به گزارش ایرنا، طرح های پژوهشی صنایع دفاع اصفهان شامل انتخاب جنس جایگزین برای مواد فلزی مورد استفاده در صنعت، طراحی ساز و کار بسته بندی پلیمری با ویژگی آب بند، انتخاب جنس و طراحی فنر پیچشی نمره یک جهت اعمال ضربه و تعیین نوع پوشش مقاوم به خوردگی در محیط و شناسایی فناوری های نوین فورج است.
تعیین الزامات ویژگی های بسته بندی با مواد مختلف، شناسایی روش های نوین شکل دهی سرجنگی های ترکشی، بهینه سازی خرج گود با اهدف افزایش عمق نفوذ داخل فولاد و بتن، روش های تحت کنترل قرار دادن فرایند آبکاری فلزات، روش های تحت کنترل قرار دادن فرایند دایکاست زاماک، تعریف و تعیین پارامترهای کنترلی و روش های آزمون قطعات تولیدی از جنس زاماک در فرآیند دایکاست از دیگر طرح های اعلام شده است.
امکان سنجی و بررسی انهدام آب قرمز با استفاده از روش های نوین، ارزیابی فناوری روش های نوین دانه بندی اچ ام ایکس (HMX)، امکان سنجی و بررسی تولید لاک امولسیونی نیتروسلولز، طراحی و ساخت تجهیزات فشارشکن با عملکرد قفل های جیوه ای، ارزیابی فناوری تولید استرهای سنگین و متیل استات، ارائه طرحی برای نحوه بکارگیری رزین های تبادل یونی در برج های پر شده و ارزیابی فناوری تغلیظ اسید سولفوریک، نیترات آمونیوم، سولفیت سدیم و اسید نیتیریک در جهان نیز از طرح های کسر خدمت است.
دیگر طرح های اعلام شده از سوی صنایع دفاع استان اصفهان برای کسر خدمت شامل تعیین متریال های رایج در ساخت کارخانجات سولفوریک و نیتریک در جهان، شبیه سازی و بهینه سازی برج های جذب واحد دنیتراسیون، ارزیابی صنعتی و اقتصادی استفاده از فرایند حذف کاتالیستی انتخابی (SCR) و ارزیابی فناوری حذف گاز از ونت خروجی واحد تولید اسید سولفوریک است.

آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 95

خبر 7 مهر 93 استختام : آخرین وضعیت طرح سرباز امدادگر

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت طرح سرباز امدادگر را تشریح کرد.به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر گزاری دانشجویان ایران -(ایسنا) دکتر مجتبی سیف‌ ظهر امروز در نشست خبری و در تشریح جزئیات طرح تابستانه 93 سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این طرح از 15 خرداد تا پنجم مهرماه به مدت 110 روز در کشور اجرایی شد، گفت: در این مدت 147 هزار نفر امدادگر در 1643 پایگاه به خدمت رسانی به مردم مشغول بودند.وی با بیان اینکه در این 110 روز 12 هزار و 912 مورد عملیات توسط امدادگران پوشش داده شد،‌ گفت: امدادگران به 155 هزار نفر امدادرسانی کرده و نسبت به درمان بیش از 36 هزار مصدوم نیز اقدام کرده‌اند.قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تعداد پایگاه‌های این سازمان در طرح تابستانه 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش یافته است، گفت: همچنین در این طرح تابستانه شاهد افزایش 30 درصدی تجهیزات و خودروها و افزایش 9 درصدی ست‌های نجات بوده‌ایم.وی همچنین با بیان اینکه تعداد کل عملیات‌های جاده‌ای در امسال 2.6 درصد افزایش داشته است، گفت: بیشترین عملیات‌های جاده‌ای در استان‌های اصفهان،‌مازندران و خراسان رضوی رخ داده است.به گفته سیف اتوبان تهران – قم، ارومیه – خوی و کرج – قزوین محورهای دارای بیشترین حادثه در طرح تابستان 93 هستند.وی همچنین افزود: بیشترین عملیات‌های رها سازی در محورهای زنجان – قزوین، زاهدان – زابل و بم و همچنین خرم‌بید به آباده و مرودشت بوده است.وی با بیان اینکه افزایش امار عملیات‌های جاده‌ای به دلیل افزایش حوادث نبود، گفت: دلیل اصلی افزایش این آمارها به دلیل حضور گسترده امداد گران این سازمان در جاده‌ها بوده است به طوری که نیروی انسانی در طرح تابستانه 92 نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش داشته است.وی همچنین از بازنگری آیین نامه امداد و نجات خبر داد و گفت: بعد از 12 سال این آیین نامه با توجه به حوادث جدید، تغییرات اقلیمی و همچنین میزان توانایی و تجهیزات سازمان تغییر می‌کند.وی همچنین از برگزاری کنگره اضطراب ویژه امدادگران در روزهای آتی خبر داد و گفت: با هماهنگی مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا، پرفسور گرجی و همچنین مرکز تحقیقات امداد و نجات، این کنگره در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود.وی همچنین با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 339 مورد عملیات در کوهستان‌های کشور توسط امدادگران انجام شد، گفت: تهران، مازندران و گلستان دارای استان‌های بیشترین عملیات کوهستان هستند و این در حالی است که ارتفاعات دربند، طاق بستان و عون بن علی دارای بیشترین گرفتاری کوهنوردان هستند.به گفته سیف تعداد عملیا‌ت‌های امدادگران در کوهستان 13.9 درصد افزایش داشته است.وی همچنین با اشاره به فعالیت 22 پایگاه ساحلی این سازمان در طرح تابستانه گفت: تعداد عملیات‌های دریایی – ساحلی در سال جاری 361 مورد بود که کاهش 4.2 درصدی را داشته است.وی با بیان اینکه بیشترین عملیات‌های دریایی – ساحلی در شهرستان‌های بابلسر، سد چادگان و فریدون کنار بوده است، گفت: همچنین بیشترین عملیات سیل و آب گرفتگی نیز مربوط به استان‌های آذربایجان غربی،‌ کرمان و هرمزگان بوده است.وی همچنین در مورد تربیت امدادگران هسته‌ای از انعقاد قرارداد فیمابین سازمان انرژی اتمی و سازمان امداد و نجات خبر داد و گفت: با انعقاد این تفاهم نامه هر دو سازمان می‌توانند از ظرفیت‌های یکدیگر در راستای افزایش ایمنی بهره گیرند.وی در مورد طرح سرباز امدادگر نیز گفت: در تلاش هستیم که در مورد امدادگرانی که به مرحله سربازی رسیده‌اند شرایطی را فراهم کنیم که دوران سربازی را در معیت ما بگذرانند که فعلا در حد بحث است و به دنبال این تصمیم هستیم.وی همچنین از مراحل پایانی تصویب طرح امدادگر شهید و جانباز خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم با تصویب این طرح پشتوانه مالی و معنوی برای امدادگرانی که در حوادث کشته و یا آسیب می‌بینند ایجاد کنیم.وی همچنین در مورد سرانجام انتقال سازمان امداد و نجات به نسیم شهر گفت: زمانی که ساختمان فعلی سازمان امداد و نجات در خیابان خلیج فارس احداث شد، در خارج از شهر قرار داشت اما اکنون به دلیل پیشرفت ساخت و ساز در مرکز شهر قرار داریم و امیدواریم بتوانیم با توجه به حساسیت‌های ماموریت‌های این سازمان، مجموعه را به بیرون از تهران منتقل کنیم چرا که وجود انبارها و همچنین پدهای بالگرد مخاطراتی را برای اهالی منطقه نیز به وجود آورده است.

خبر 20 خرداد 93 استخدام : استخدام سرباز معلم سال ۹۳

براساس بخشنامه شماره ۴۲/۷۱۰مورخ ۱۶/۱۱/۹۲وزارتی متقاضیان واجدشرایط دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم ولیسانس دررشته‌های موردنیازآموزش وپرورش می‌توانند باتوجه به سهمیه شهرستانهاومناطق جهت ثبت نام وارائه مدارک بارعایت مواردذیل مراجعه نمایند.
۱-دارندگان برگه اعزام ۱/۲/۹۳الی ۱/۴/۹۳می‌توانند درمرحله اول به ادارات آموزش وپرورش محل سهمیه مراجعه وثبت نام نمایند.
۲-مهلت ثبت نام ادامه دارد
۳-مدارک لازم جهت ثبت نام ومراجعه به ادارات آموزش وپرورش :
الف-اصل شناسنامه وکارت ملی و (تصویرتمام صفحات شناسنامه وکارت ملی دردونسخه)
ب-اصل مدرک تحصیلی و(تصویر مدرک تحصیلی دریک نسخه )
ج-اصل برگه اعزام و (تصویر دریک نسخه )
د-عکس ۴*۳دوقطعه
ه-پوشه روغنی یک عدد
۳-درصورت وجودداوطلب بیش ازسهمیه موردنیازبراساس فرم امتیازبندی افرادانتخاب خواهندشد.
۴-درصورت  عدم تکمیل سهمیه مرحله دوم ثبت نام متعاقبااعلام خواهدشد.
۵-مدت خدمت پذیرفته شدگان ۲۴ماه کامل از۱/۴/۹۳لغایت ۱/۴/۹۵خواهدبود.
۶-پذیرفته شدگان نهائی از۱/۴/۹۳به دوره آموزش نظامی‌اعزام ودرشهریورماه ۹۳دوره روش تدریس راطی خواهندنمود.
تبصره ۱:پذیرفته شدگان نهائی ازرفتن به آموزش نظامی‌قبل ازتاریخ ۱/۴/۹۳خودداری نمایند .
تبصره ۲:افرادمعاف ازدوره آموزش نظامی‌بادریافت معرفی ازمرکز آموزشی از۱/۴/۹۳موظف به اشتغال دراداره محل سهمیه خواهندبود.
۷-پذیرش نهایی داوطلبان منوط به تأیید هسته گزینش آموزش وپرورش خواهدبود.
۸-داوطلبان باید ازسلامت کامل جسمی‌وروحی وروانی مناسب به شغل معلمی‌برخوردارومتعهدبه حفظ شئونات معلمی‌باشند.
۹-پذیرش متقاضیان دارای کسرخدمت یاافرادی که بخشی ازخدمت وظیفه خودراانجام داده اند مجازنبوده ودرصورت کتمان ملزم به جبران خسارات مالی ناشی ازخروج قبل ازپایان سال تحصیلی وهزینه‌های دوره آموزشی بدوخدمت خواهندبود.

خبر 15 اردیبهشت 93 – معافیت قهرمانان ورزشی

به گزارش اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا ،سرهنگ پاسدار حجت اله واعظی نژاد “معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا ” در مصاحبه ای اختصاصی با در خصوص معافیت قهرمانان ورزشی به خبرنگار ما گفت : معافیت قهرمانان ورزشی شامل “قهرمانان ورزشی ” و “فرزندان قهرمانان پارا المپیکی ” میشود .
سرهنگ واعظی نژاد درتشریح معافیت قهرمانان ورزشی بیان داشت : قهرمانان “بازیهای المپیک تابستانی و زمستانی” شامل نفرات اول تا سوم در 27 رشته ورزشی ، قهرمانان اول و دوم “مسابقات قهرمانی جهان ” در 34 رشته ورزشی ، نفرات اول “بازیهای آسیایی تابستانی و زمستانی” در 39 رشته ورزشی ، در رشته های ورزشی تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک (IOC) از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند .
وی همچنین افزود : ورزشکاران موفق به کسب مقام اول تا سوم ” مسابقات جام جهانی ” فوتبال ،بسکتبال ، والیبال نیز از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند .
معاون مشمولان و امور معافیت ها در ادامه تاکید کرد : قهرمانان یاد شده ، با معرفی وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستادکل نیروهای مسلح پس ازطی دوره آموزش نظامی ، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می شوند.

این مقام مسئول سازمان وظیفه عمومی ناجا با عنوان اینکه ، یکی از فرزندان قهرمانان پارالمپیک جهانی که عناوین اول یا دوم و یا سوم را در “بازیهای پارالمپیک تابستانی و زمستانی “کسب کرده باشند با معرفی وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستادکل نیروهای مسلح پس از طی دوره آموزش نظامی ، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می شوند.
واعظی نژاد خاطر نشان کرد : ورزشکارانی که حین خدمت دوره ضرورت موفق به کسب عناوین قهرمانی شده اند میتوانند از معافیت مذکور برخوردار شوند .
وی در ادامه افزود : ورزشکاران و فرزندان قهرمانان پارالمپیک که در گذشته (پیش از تصویب قانون) عناوین قهرمانی را کسب نموده باشند نیز در شمول این معافیت قرار می گیرند.
سرهنگ واعظی نژاد تصریح کرد : فرزندان قهرمانان پارالمپیک موضوع این ابلاغیه در صورتی در شمول معافیت قرار می گیرند که پدر آنان (قهرمان پارالمپیک) قبلاً به دلیل نقص عضو از خدمت دوره ضرورت معاف شده و یا به دلیل نقص عضو دارای شرایط معافیت باشد. چنانچه قهرمان پارالمپیک از سایر معافیت ها غیر از معافیت پزشکی استفاده کرده لیکن به دلیل نقص عضو، شرایط معافیت پزشکی را نیز داشته باشد، فرزند وی در شمول معافیت قرار می گیرد.
وی در ادامه اذعان داشت : معافیت “فرزندان قهرمانان پاراالمپیکی ” فقط به یکی از فرزندان قهرمان پارالمپیک و صرفاً برای یک بار تعلق می گیرد.بنابراین چنانچه قهرمان پارالمپیک دارای عناوین قهرمانی متعدد در چند بازی پارالمپیک باشد موجب معافیت سایر فرزندان وی نخواهد شد.
معاون مشمولان و امور معافیت ها گفت : غیبت قهرمانان و “فرزندان قهرمانان پاراالمپیکی ” مانع از بهره مندی آنان از معافیت نمی شود و افزود : مشمولانی که از معافیت مذکور بهره مند می شوند می بایست همانند سایر مشمولان معاف از خدمت، نسبت به پرداخت
تعرفه های قانونی از جمله تعرفه صدور کارت معافیت مطابق مدرک تحصیلی مربوط اقدام نمایند0
وی با اشاره به اینکه ، مشمولانی که دوره آموزش تکمیلی بسیج را در نیروی مقاومت بسیج گذرانده و دارای گواهی مربوط به این دوره باشند نیازی به طی دوره آموزش نظامی نداشته و از کارت معافیت برخوردار خواهند شد.
واعظی نژاد همچنین اظهار داشت : مشمولانی که به دلیل بیماری یا نقص عضو با تشخیص شورای پزشکی مركز وظیفه عمومی تهران بزرگ قادر به گذراندن دوره آموزش نظامی نباشند(يعني بيماري آنان درحدمعافيت دايم باشد) از آموزش نظامي معاف خواهند بودومشمولاني كه بيماري آنان درحدمعاف از رزم باشد، دوره آموزش نظامي را همانند مشمولان معاف از رزم طي خواهند كرد.

آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 95

خبر 13 اسفند ۹۲ – ۲۶۰۰ سرباز معلم در آموزش و پرورش کشور مشغول به خدمت می‌شوند.

به گزارش سایت پلیس، سرهنگ رحمان علیدوست معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: به درخواست سازمان آموزش و پرورش و تشخیص ستاد کل نیروهای مسلح، ۲۶۰۰ مشمول به عنوان سرباز معلم در مراکز آموزش و پرورش کشور مشغول به خدمت می‌شوند.وی گفت: در طرح سرباز معلم، مشمولان علاقه مند برای خدمت در آموزش و پرورش، به ادارات این سازمان در سراسر کشور مراجعه کرده و پس از ارائه درخواست و طی کردن مراحل گزینش و انتخاب این افراد از سوی سازمان متبوع، اسامی آنان به ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می‌شود.سرهنگ علیدوست در خصوص شرایط پذیرش سرباز معلم اظهار داشت: مشمولان متقاضی شرکت در این طرح باید بدون غیبت باشند و با رعایت ضوابط و شرایط ابلاغ شده از سوی مرکز آموزش و پرورش استان‌ها پذیرش می‌شوند.وی افزود: در استان‌هایی که با حجم بالایی از درخواست‌های مشمولان برای شرکت در این طرح مواجه هستند، اعضای بسیج، خانواده شهدا و ایثارگران از اولویت جذب برخوردار خواهند بود.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا اضافه کرد: این مشمولان پس از طی مراحل گزینش در آموزش و پرورش هر استان، اسامی آنان به ستاد کل نیروهای مسلح اعلام، سپس با در نظر گرفتن سهمیه پیش بینی شده و انجام تحقیقات لازم، اسامی افراد تایید شده به سازمان وظیفه عمومی ارائه می‌شود و این سازمان نیز در نهایت این مشمولان را در اول تیر سال ۹۳ به مراکز آموزش سپاه اعزام می‌کند.‏

آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 95

خبر 24 بهمن 92  –  بر طبق قانون اساسی کشور داشتن معافیت پزشکی مانعی برای استخدام نیست.

قانون عدم ممنوعیت استخدام دارندگان معافیت پزشکی
‌ماده واحده – استخدام افراد دارای معافیت پزشکی درصورتیکه واجد شرایط مورد احتیاج دستگاه مربوطه باشند بلامانع است.
‌تبصره – کلیه وزارتخانه‌ها ، مؤسسات و شرکتهای دولتی، بانکها، شهرداریها و سازمانها و موسساتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است‌موظفند مواردی را که مانع استخدام می‌باشد قبلا اعلام نمایند.
‌تاریخ تصویب 1377.2.23

‌تاریخ تایید شورای نگهبان1377.2.30

اگرچه قانون به صراحت اعلام کرده که استخدام افرادی که معافیت پزشکی گرفته اند بلا مانع است و فقط در موارد خاص مصادیق شرایطی که مانع استخدام است باید اعلام شود اما هر روز شاهد درج آگهی‌های استخدامی‌مراکز دولتی، نیمه دولتی، بانک‌ها و مراکز خصوصی هستیم که اعلام می‌کنند :«الزامی‌است که متقاضیان، کارت پایان خدمت یا معافیت غیر پزشکی داشته باشند»

این به آن معناست که این افراد از حق طبیعی شان برای استخدام محروم خواهند بود و گزینه‌های بالقوه استخدامشان به طرز چشم گیری کاهش خواهد یافت.

این درحالیست که برابری یکی از اصول قانون اساسی کشور است و همه جوانان این سرزمین حق دارند شرایط اشتغالشان از سوی دولت مردان فراهم شود. امری که متاسفانه نادیده گرفته می‌شود.

گرچه باید پذیرفت که برخی مشاغل نیاز به توانایی فیزیکی دارد و طبیعی است که صاحب آن شغل باید از سلامت جسمی‌لازم برای انجام آن حرفه برخوردار باشد، اما حتی در همین حالت هم، کارفرما نباید دارندگان معافیت پزشکی را از تصاحب آن شغل محروم کند.

مثلا فرض کنید که شغلی نیاز به توانایی جسمی‌دارد، در این حالت کارفرما می‌تواند در آگهی استخدام قید کند که از پذیرفته شدگان، مصاحبه عملی به عمل خواهد آمد و یا در آگهی استخدام عنوان کند که این کار نیاز به توانایی جسمی‌دارد تا به طور خودکار، بخشی از آمار متقاضیان آن موقعیت شغلی کاسته شود، اما این که کارفرما، همه دارندگان معافیت‌های پزشکی را از تصاحب آن شغل محروم کند، با معیار عقل و قانون همخوانی ندارد، زیرا احتمال دارد مثلا فردی با توجه به نابینایی یک چشم، از انجام خدمت سربازی معاف شده باشد، اما برای کار در یک بانک، بسیار توانمند و موفق باشد.

آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 95

خبر 5 بهمن 92 – وضعیت سربازی دورگه‌ها و قهرمانان ورزشی 

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از طی کردن گام‌های اولیه سامانه‌ای خبر داد که براساس آن امکان شناسایی سربازان غایب و فراری تسهیل شده و به راحتی می‌توان آنان را برای اعزام به خدمت فراخوان کرد.
به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار سیدحمید صدرالسادات در نشست خبری پیش از ظهر روز شنبه خود درباره بحث سربازان فراری اظهار کرد: به آن دسته از افرادی که در موعد مقرر برای اعزام به سربازی اقدام نکرده‌اند در اصطلاح قانونی سرباز غائب گفته می‌شود و برابر ماده 10 قانون ارائه خدمات به این افراد نیازمند تعیین تکلیف وضعیت سربازی‌شان است که برنامه‌ ما این است که با همکاری وهماهنگی سازمان‌های مختلف سامانه ای را طراحی کنیم که بتوان این افراد را شناسایی و برای اعزام به خدمت فراخوان کرد.
به گفته وی در حال حاضر مراحل ابتدایی این سامانه درحال طی شدن است که در سال آینده تکمیل خواهد شد.
وی همچنین درباره وضعیت فعلی فراخوان سربازان غائب خاطرنشان کرد: درحال حاضر به طور طبیعی آن دسته از افرادی را که از سربازی غایب هستند شناسایی کرده که در این بین حدود 50 تا 60 درصد افرادی که فراخوان شده‌اند به سربازی آمده‌اند اما قطعا با راه‌اندازی این سازمانه وضعیت کامل تر و مسنجم‌تری خواهیم داشت.
صدرالسادات درباره به کارگیری سربازان در سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی افزود: متاسفانه در سازمان‌های خصوصی این امکان را نداریم که مشمولان غایب را شناسایی کنیم اما در سازمان‌های دولتی این شرایط به تقریبا فراهم شده است که به نظر می‌رسد تا سال آینده بتوانیم این موضوع را نیز عملیاتی کنیم.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا موضوع مهم در کاهش آمار غائبان از خدمت سربازی را انجام اقداماتی دانست که منجر به ترغیب آنان برای اعزام به موقع سربازی شود.
احتساب دو سال سربازی به عنوان سابقه کار
صدرالسادات با بیان این که دو سال از خدمت سربازی افراد به عنوان سابقه بیمه‌شان احتساب می‌شود درباره روند بیمه شدن افراد غائب نیز گفت: درا ین خصوص رایزنی‌هایی با سازمان تامین اجتماعی انجام شده است.
حقوق سربازان قطعا باید افزایش یابد
به گزارش ایسنا، صدرالسادات با تاکید بر این که حقوق سربازان نسبت به سال قبل قطعا باید افزایش یابد، افزود: البته میزان این افزایش بستگی به بودجه دولت دارد.
وی درباره افزایش زمان خدمت سربازی نیز تصریح کرد: همان طور که پیشتر سردار کمالی نیز به آن اشاره کردند تصمیم گیری در این زمینه هنوز نهایی نشده است.
وضعیت سربازی دورگه‌ها
صدرالسادات درباره وضعیت سربازی و مشمولان دارای تابعیت دوگانه گفت: وضعیت افراد دورگه باید تطبیق داده شده و به شکل مصداقی بررسی شود و نمی‌توان به طور کلی نظری داد اما در کل باید مشخص شود که این افراد چه زمانی به کشور بازگشته‌اند.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره سربازان قهرمانان تیم ملی نیز اظهار کرد: مطابق قانون سرباز قهرمان، این افراد می‌توانند با هماهنگی وزارت ورزش وجوانان و ستاد کل نیروهای مسلح سربازی خود را در تیم‌های ملی طی کنند.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین درباره پروسه تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت خاطرنشان کرد: از زمان اجرای طرح تعویض تا کنون حدود 5 میلیون تن برای تعویض کارت خود مراجعه کرده‌اند.
وی با بیان این که مهلت اجرای طرح تعویض کارت‌ها تا پایان سال جاری افزود: از زمان اجرای این طرح تا کنون حدود 570 کارت فاقد سابقه معافیت کشف شده که البته درباره جعلی بودن آن به طور قطع نمی‌توان اظهارنظر کرد و باید اصالت آن بررسی شود.
به گفته وی کارت‌های پایان خدمت نیز حدود 8 مورد بوده است.
صدرالسادات درباره هزینه تعویض کارت‌های پایان خدمت گفت: 26 هزار تومان رقمی است که برای تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت دریافت می‌گردد. برای کارت‌های معافیت حداکثر 20 روز و به برای کارت‌های پایان خدمت به دلیل این که نیازمند استعلام است کمی بیشتر از این زمان لازم است.
وی از افرادی که تاکنون نسبت به تعویض کارت‌های خود اقدام نکرده‌اند خواست با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 اقدام کنند.
صدرالسادات که رئیس ستاد بررسی هیات ورزشی سربازان نیروهای مسلح است درباره برگزاری مسابقات ورزشی سربازان نیروهای مسلح نیز گفت: در سال 90 شاهد یک انسجام در رشته‌های ورزشی بودیم و مسابقات در پنج رشته ورزشی برگزار شد.
وی با بیان این که این آمار در سال 91 به 9 رشته و 85 تیم رسید، گفت: در سال جاری نیز 11 رشته ورزشی در قالب 193 تیم به مسابقه خواهند پرداخت که اختتامیه آن روز چهارشنبه 9 بهمن ماه برگزار خواهد شد.
به گفته صدرالسادات قرار است تیم‌های اول و سوم به ترتیب 100، 70 و 50 تومان هدیه نقدی به همراه مرخصی تشویق اهداء می‌شود.
وی هدف از برگزاری این مسابقات را ارتقاء روحیه و انگیزه و همچنین توان ورزشی سربازان نیروهای مسلح اعلام کرد.

آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 95

خبر 30 دی 92 – جزئیات معافیت مشمول متقاضی کفالت مادر فاقد همسراعلام شد

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس، داشتن برادر سالم بالای 18 سال در این نوع معافیت مانع بوده وهمچنین مهاجرت ، ازدواج یا در حبس بودن برادردلیلی بر استفاده از این معافیت نخواهد بود.

براساس این گزارش،همچنین وجود برادر بیماردر صورتی که بیماری وی در شورای پزشکی وظیفه عمومی تایید شود مانعی برای معافیت کفالت نخواهد بود.

برای مشمول واجد شرایط کفالت مادر فاقد همسر، از تاریخ ثبت طلاق یا فوت به مدت 30 ماه معافیت موقت صادرو در صورتی که مشمول بعد از اتمام معافیت موقت ، همچنان واجد شرایط فوق باشد، معافیت دائم صادرخواهد شد.

آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها سال 95

خبر 17 دی ۹۲ – جزییات معافیت پزشکی مشمولان اعلام شد

اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا، طی اطلاعیه‌ای اعلام داشت: از جمله ظرایف لحاظ شده در قانون خدمت وظیفه عمومی، توجه به وضعیت سلامت جسمی و روحی افرادی است که باید به خدمت اعزام شوند که بر این اساس وضعیت پزشکی تمامی مشمولان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد تا چنانچه در وضعیت سلامتی کامل قرار نداشته باشند متناسب با بیماری، به خدمت گرفته شده یا از انجام خدمت دوره ضرورت معاف شوند.
این اطلاعیه در خصوص دسته بندی مشمولان از نظر سلامت می‌افزاید: برخی اشخاص دارای بیماری شدید یا نقص عضو هستند که در صورت اعزام بخدمت مشکلاتی برای آنان یا یگان‌های خدمتی بوجود می‌آید بنابراین از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند، عده‌ای دیگر دارای بیماری هستند که بیماری آنان در حد معافیت دائم نبوده و به این اشخاص معافیت موقت برای ادامه درمان داده می‌شود.

همچنین دسته سوم مشمولانی هستند که دارای بیماری خفیف بوده و مانعی برای اعزام بخدمت ندارند لیکن هنگام حضور در مراکز نظامی باید در امور غیر رزمی بکارگیری می‌شوند که در نتیجه در شمول معافیت از خدمات رزمی قرار می‌گیرند و دسته آخر نیز مشمولانی هستند که دارای سلامت کامل جسمی و روحی است که به خدمت اعزام خواهند شد.

مرجع انطباق بیماری مشمول با آئین نامه پزشکی و درنهایت قرار دادن وی در هر یک از گروه‌های مذکور، شورای پزشکی وظیفه عمومی است.
وضعیت سلامت جسمی مشمولان با ارائه درخواست اعزام به خدمت و یا سایر معافیت‌ها، حتما بررسی می‌شود.
دانش آموزان و دانشجویان تا زمانی که به تحصیل اشتغال دارند، نمی‌توانند برای معافیت پزشکی اقدام نمایند.

منبع:

آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها

نوشته آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اولین بار در میهن استخدام | آگهی استخدام | کاریابی پدیدار شد.

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس