بنر تبلیغاتی مؤثر را چگونه بسازیم تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشد؟

بنر تبلیغاتی مؤثر را چگونه بسازیم تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشد؟

بنر تبلیغاتی روشی سنتی در تبلیغات دیجیتال است؛ اما به این معنا نیست که مردم هنوز هم علاقه‌ای برای کلیک روی آن‌ها داشته باشند و این باعث کاهش پتانسیل شما برای استفاده از آن‌ها می‌شود و بیشتر نیاز به ارائه و ترفیع دارد. چه کار باید کرد؟

حقیقتاً مردم علاقه‌ای به کلیک بر روی تبلیغات ندارند و ابزارهای زیادی وجود دارند که باعث طرد شدن تبلیغات می‌شوند، نتیجتاً تبلیغ‌کننده‌ها باید خلاقیت بیشتری برای ارائه تبلیغات خود به خرج بدهند.

هنر این است که بنر خود را جوری طراحی کنید که مشتری نتواند در برابر آن مقاومت کند که در این عصر دیجیتال عجیب‌وغریب می‌تواند سخت باشد ولی تنها چیزی که نیاز دارید این است که چند نکته درباره طراحی یک بنر تبلیغاتی مؤثر بدانید که ایران مدیر آن‌ها را در این مقاله بیان می‌کند.

اندازه‌های خود را بدانید

اندازه بنر تبلیغاتی در چند ابعاد استاندارد اجرا می‌شود و بستگی به جایی دارد که می‌خواهید آن‌ها را قرار دهید. Google AdSense بهترین اندازه‌ها را برای بنر تبلیغاتی طبقه‌بندی کرده است:

۱٫ صفحه کامل ۷۲۸*۹۰
۲٫ نیم‌صفحه ۳۰۰*۶۰۰
۳٫ مستطیل بزرگ ۳۳۶*۲۸۰
۴٫ مستطیل متوسط۳۰۰*۲۵۰
۵٫ بنر موبایلی بزرگ۳۲۰*۱۰۰

این ۵ اندازه بهترین نتایج را به ارمغان آورده‌اند، درحالی‌که اندازه‌های دیگری نیز وجود دارند. اندازه موردنظر شما بستگی به اهداف و طرح‌های شما دارد. بعضی تبلیغ ‌ها نیاز به فضای عمودی بیشتری دارند و بعضی به فضای افقی بیشتر. بعضی به ظاهری متناسب نیاز دارند و بعضی نیاز است که به‌صورت یک نوار نازک به نمایش درآیند.

مطمئن شوید که بهترین گزینه را برای اهداف خود انتخاب می‌کنید.

سه تا «B» را بشناسید: برند (Brand)، آوازه (Buzz) و سربرگ (Badger)

در بیشتر مقالات طرح‌های تبلیغاتی، در مورد سلسله مراتب یک تبلیغ خواهید خواند. روشی که در مورد این مفهوم بیان می‌شود، در حقیقت از طریق سه تا B است.

ابتدا برند.نام برند در ترکیب با لوگوی شما در قسمتی از بنر تبلیغاتی به نمایش درمی‌آید و برای هرکس که بخواهد محصولی را تبلیغ کند ضروری است. بهتر است، نام برند طوری قرار گیرد که جزو اولین مواردی باشد که به چشم بیننده می‌آید.

دوم آوازه. نیاز به استفاده از کلمه‌ای است که با برجستگی، مردم را علاقه‌مند کند. «رایگان» کلمه‌ای پرطرفدار و اثربخش است مانند «امتحان رایگان» یا «پیشنهادی با زمان‌بندی محدود».

سوم سربرگ است و آن‌قدر که فکر می‌کنید مسئله بی‌اهمیتی نیست. این کار مردم را مجبور می‌کند تا از طریق تماس با شرکت (CTA) (Call to action) روی لینک شما کلیک کنند. اگر مسائل فوریتی برای بازدیدکننده مطرح شود، آوازه می‌تواند باعث تقویت سربرگ شود.

ابزار مناسب را انتخاب کنید

خبر خوب این است که شما نیازی به استخدام یک شرکت طراحی گرافیک و یا حتی نرم‌افزار گران‌قیمت برای ایجاد بنر تبلیغاتی مؤثر ندارید. امروزه ما خوش‌شانس هستیم که ابزارهای آنلاینی وجود دارند که هر چیزی از محتوا تا طراحی را انجام می‌دهند. یکی از قدرتمندترین‌ها در عرصه طراحی بنر، Banner snack است که به‌تازگی، سازنده، بنر جدیدی ایجاد کرده است که ابزارهای زیادی برای طراحی یک بنر تبلیغاتی مؤثر فراهم آورده است.

هرگز CTA (قدرت فراخوانی برای اقدام) را دست‌کم نگیرید

زمانی برای ایجاد یک  CTA: Call To Action مؤثر اختصاص دهید. تست A/B چندین نسخه CTA برای شناسایی بهترین عملکرد را انجام دهید.

کافی نیست که فقط بنر تبلیغاتی را با اطلاعاتی از برند یا محصول ارائه دهید. مهم نیست که تا چه اندازه طراحی خوب و با دقت اجرا شده باشد، اگر شما به مخاطبان نشان ندهید که می‌خواهید روی آن کلیک کنند، به‌احتمال‌زیاد این کار را انجام نمی‌دهند.

بنر تبلیغاتی ساده باشد

به دلیل اینکه فضای کمی در اختیار دارید، فضای داخل یک بنر تبلیغاتی از اهمیت بالایی برخوردار است. قرار دادن مسائل زیاد درون آن باعث پیچیده شدن می‌شود. هیچ‌کس آگهی‌های شلوغ را دوست ندارد، بااین‌حال شما کسب و کار‌هایی را می‌بینید که هنوز از این روش برای جذب مشتری استفاده می‌کنند.

شما باید بنر تبلیغاتی تمیز و ساده داشته باشید که پیام را برساند.

تصاویر متحرک را در نظر بگیرید

زمانی که شما پول خوبی برای خرج کردن دارید، یک آگهی متحرک راه فوق‌العاده‌ای برای جذب مردم است و باعث ایجاد احساسات می‌شود. آگهی‌های متحرک به‌طور فزاینده‌ای پرطرفدار شده‌اند و نمایش‌های اسلایدی اساس تبلیغات بنری شده‌اند. این تبلیغ‌ها هزینه بیشتری دارند ولی ارزش این خرج کردن را دارند چون تأثیر بزرگ‌تری ایجاد می‌کنند.

در تبلیغات یک صفحه‌ای از تصاویر، دوری کنید

تصاویر همیشه گزینه خوبی نیستند. زمانی که یک آگهی یک صفحه‌ای دارید که حرکت نمی‌کند، در فضای تبلیغ محدودیت دارید؛ بنابراین شاید بخواهید همه تصاویر را به جز لوگوی خود حذف کنید. زیرا راجع به اهمیت لوگو در مقاله‌ای صحبت کرده‌ایم.

بارها و بارها امتحان کنید

همه این نکات مفیدند ولی معجزه نمی‌کنند. شما باید بهترین راه را از طریق آزمون و خطا پیدا کنید. تست A/B راه مطمئنی است. زمانی که نتیجه گرفتید، چند ترفند ایجاد کنید؛ دوباره امتحان کنید و دوباره تست کنید.

تبلیغاتی که به‌طور منفی توجه را تحریک می‌کنند بهتر از آن‌هایی هستند که بینندگان به یادشان نمی‌آورند. بیشتر، عبارت‌ها و ترکیب‌های مشابهی را استفاده کنید که همگی به‌صورت یک ترکیب بیان می‌شوند. تضمین‌های هیجان‌انگیز و بلکه حتی جادویی مثل «رایگان!» می‌تواند در ذهن مشتریان بالقوه رسوخ کند.

درحالی‌که جنبه‌های بصری تبلیغات بازاریابی نقش بسیار زیادی در اثربخشی آن ایفا می‌کند، تعیین لحن محتوای تبلیغاتی شما برای به نمایش گذاشتن کسب‌وکار و آنچه به‌طور منحصربه‌فرد ارائه می‌دهد، حیاتی است.

اگر محتوای تبلیغاتی شما یک نسخه دستکاری‌شده از شعارهای آشنا باشد، شخصیت کسب‌وکار شما نمی‌تواند متمایز شود. آگهی‌هایی که جنبه عاطفی مخاطب را تحریک می‌کنند یا یک پاسخ فوری را برمی‌انگیزند، به‌وسیله تکرار موارد عمومی به دست نمی‌آیند، حتی اگر آن مورد در دوره قبلی، تبلیغات موفق بوده باشد.

در این قسمت ۵ نکته برای اثربخشی زبان تبلیغاتی ارائه کرده‌ایم.

۱٫ خیلی فنی بیان نکنید

دادن اطلاعات بیش‌ازحد به مشتری‌ها یکی از اشتباهات اصلی در هنگام نوشتن محتوای تبلیغاتی است و دلیلش این است که می‌خواهید تخصص و دانش خود را به مشتری ثابت کنید.

بااین‌وجود ارائه بیش‌ازحد اطلاعات به مخاطبان باعث می‌شود که آن‌ها پیام اصلی را گم کنند. توصیف محصولات اپل می‌تواند اطلاعات بی‌پایانی را در مورد پیکسل‌ها و پردازنده‌ها ارائه دهد؛ اما آنچه برای خریدار جذاب می‌باشد این است که با این محصول چه کار می‌توانند انجام دهند، مثل دست‌کاری کردن عکس‌ها، ضبط آهنگ‌ها و کار بر روی پروژه‌ها بدون کاهش عمر باطری.

۲٫ کالای خود را نشان دهید

دور شدن بیش‌ازحد از انتقال اطلاعات فنی می‌تواند محتوا را در معرض خطر قرار دهد. فردی که می‌خواهد یک خودرو بخرد با توصیف «بهترین وسیله نقلیه تاکنون تولید شده» اعتماد نمی‌کند. بااین‌وجود او به گفته‌های مختصر در مورد ویژگی‌ها و قابلیت‌ها پاسخ می‌دهد، حتی اگر کمی تحلیل بیشتر نیاز باشد.

۳٫ قواعد را تغییر بدهید

درحالی‌که قواعدی برای یک ارتباط روشن وجود دارد، زبان یک ابزار هنری است و تبلیغ‌کنندگان از آن برای گسترش حیطه بیان خود استفاده می‌کنند. نگران نباشید از اینکه قواعد دستور زبان یا نگارش را نقض کنید به شرط آنکه این کار موجب کنار هم گذاشتن کلمات و ایجاد کلامی باشد که در زبان‌ها بچرخد و چشم‌ها را تسخیر کند.

بااین‌حال با توجه به این قواعد بااحتیاط گام بردارید. درصورتی‌که انتخاب شما اشتباه تعبیر شود، این اشتباه روی کسب‌وکار شما هم تأثیر بدی خواهد گذاشت.

۴٫ دقت کنید که چه لحنی برای محصولات و خدمات شما جواب می‌دهد

برخی از کسب‌وکارها از زبان رسمی و زیبا در تبلیغات خود سود می‌برند؛ اما مشتریان اغلب به دنبال پیامی شایسته و کامل که بتواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند، هستند.

یک لحن گرم و درعین‌حال آموزنده را آزمایش کنید تا ببینید آیا بهترین چیزی را که باید ارائه دهید، منعکس می‌کند؟ وقتی تصمیم می‌گیرید که لحنی را انتخاب کنید، آن را از طریق تمام روش‌های تبلیغاتی از توصیف اطلاعاتی محصولات گرفته تا عبارات مختصر، ثابت نگاه دارید.

۵٫ اصطلاحات تخصصی خود را ایجاد کنید

تبلیغات می‌توانند کاری بیشتر از تلاش برای وارد کردن یک کسب‌وکار و محصولات آن به دنیای مصرف‌کننده انجام دهند. آن‌ها می‌توانند از مشتری‌ها برای تبدیل شدن به بخشی از دنیای کسب‌وکار دعوت کنند.

توسعه دایره لغات سازگار خود با محصولات و خدمات شما موجب ساخت یک خرید و حرکت در امتداد آن می‌شود.

به‌عنوان‌مثال یک گزینه یکتا مثل کوچک، متوسط و بزرگ در اندازه‌ها، یا «دوست دارید»، «عاشقش هستید» و «آن را دوست دارید» را انتخاب کنید.
اصطلاحات خلاقانه مانند این نشان می‌دهد که کسب‌وکار شما هویت قوی خود را دارد که به مخاطبان کمک می‎کند تا حسی را در آنان برانگیزاند.

تا زمانی که بفهمید آگهی شما به‌اندازه کافی تأثیرگذار و قدرتمند است، شما هیچ‌وقت نباید از تلاش برای بهبود آن دست بکشید. مهم نیست که چقدر نتایج شما خوب است، فراموش نکنید که می‌تواند بهتر باشد.

شما برای ایجاد و بهبود بنر تبلیغاتی خود چه معیارهایی را در نظر گرفته‌اید؟ لطفا آن‌ها را با کاربران ایران مدیر به اشتراک بگذارید.

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس