نکات مربوط به طراحی بنر متحرک یا بنر گیف برای تبلیغات در سایت

تبلیغ کسب و کار در اینترنت و فضای مجازی بسیار تاثیر گذار و موثر است.در عصر جدید اکثر کسب و کارها برای فروش بیشتر و گسترش بازه فروش و داشتن مشتری از نقاط مختلف کشور و جهان در سایت های پر بازدید که معمولا در صفحات اول گوگل هستند ، بنر های تبلیغاتی قرار می دهند. این بنر ها که بیشتر بصورت متحرک هستند باید به گونه ای باشند تا نگاه مخاطب سایت هدف را به خود جلب کند.در ادامه به چند نکته مهم در طراحی این نوع بنر ها می پردازیم.

۱. طراحی بنر تبلیغاتی‌تان را طبق اندازه‌های استاندارد انجام دهید
بنابر نظر گوگل ادسنس (Google Adsense)، موفق‌ترین اندازه‌ی استاندارد بنرها به قرار زیر هستند:

لیدربرد: ۷۲۰ در ۹۰ پیکسل؛
نیم‌صفحه: ۳۰۰ در ۶۰۰ پیکسل؛
مستطیلی متوسط: ۳۰۰ در ۲۵۰ پیکسل؛
مستطیلی بزرگ: ۳۳۶ در ۲۸۰ پیکسل.

۲. بنر تبلیغاتی‌تان را در جای مناسب قرار بدهید
فضایی در وبسایت خریداری کنید که بتوانید بنرتان را در قسمت بالای صفحه و نزدیک به محتوای اصلی قرار بدهید.

۳. سلسله‌مراتب را رعایت کنید
رعایت توازن مناسب بین هر تبلیغ، در طراحی بنر تبلیغاتی بسیار مهم است. بنابراین باید در مورد آنها سلسله‌مراتبی را رعایت کنید. بنرهای تبلیغاتی برای معروف شدن برند و افزایش ترافیک وبسایت طراحی می‌شوند و سه جزءِ اصلی دارند:

طراحی لوگوی شرکت شما
در تبلیغات بنری دقت داشته باشید که لوگوی شرکت شما باید به‌گونه‌ای طراحی شود که برندتان را به‌خوبی معرفی کند. بنابراین باید از نظر بصری، جلوه کند اما نه به‌اندازه‌ای که ارزش پیشنهادی تبلیغ یا درخواست انجام فعالیتی را که از بازدیدکننده خواسته می‌شود زیر سایه‌ی خود قرار بدهد.

ارزش پیشنهادی
ارزش پیشنهادی درواقع ویترینی از خدمت یا محصولی است که شما ارائه می‌دهید و با پیشنهاد‌ها و قیمت‌های جذاب، توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. از نمونه‌های این ارزش می‌توان به جملاتی مانند «کیفیت بالا»، «۵۰درصد تخفیف» یا «پیشنهادی با زمان محدود» اشاره کرد. این مورد باید بیشترین فضای بنر تبلیغاتی شما را به خود اختصاص بدهد و اولین چیزی باشد که نگاه مشتریان را جلب می‌کند.

فراخوان عمل (Call to Action)
فراخوان برای عمل یا انجام فعالیت (CTA)، متن یا دکمه‌ای است که از کاربران می‌خواهد روی آن کلیک کنند. عباراتی مانند «بیشتر بدانید» یا «شروع کنید» یا «اکنون ببینید»، نمونه‌های خوبی از فراخوان برای عمل هستند. این گزینه باید در مرکز بنر تبلیغاتی قرار بگیرد.

۴. ساده طراحی کنید
برای طراحی بنر تبلیغاتی از محتوا و تصاویر ساده استفاده کنید. بازدیدکنندگان سایت معمولا فقط چند ثانیه بنرهای تبلیغاتی‌تان را می‌بینند.

۵. از دکمه‌ها به درستی استفاده کنید
دکمه‌ها بسته به نوع بنر، میزان کلیک (CTR) تبلیغ‌تان را افزایش می‌دهند. اگر می‌خواهید از این دکمه‌ها در بنر خود استفاده کنید، آنها را در قسمت پایین و سمت راست بنر قرار بدهید و البته بنابه سلیقه‌ی خودتان، بهتر است از رنگ متضاد استفاده کنید. این دکمه‌ها را در مجموعه‌ای از تبلیغات‌تان داشته باشید.

 

»»»» نمونه بنر های تبلیغاتی سایت ««««

 

۶. چارچوب مشخصی داشته باشید
چشم بازدیدکنندگان سایت به‌طور طبیعی به موضوع داخل قاب، متمرکز می‌شود. به همین دلیل بنرهای تبلیغاتی مؤثر، چارچوبی کاملا مشخص و تعریف‌شده دارند و آنها در کنار تصاویر گرافیکی که معمولا تا لبه‌های قاب کشیده می‌شوند، قرار می‌گیرند. اگر تبلیغ‌تان سفیدرنگ است، معمولا قرار دادن حاشیه‌ی خاکستری یک پیکسلی اطراف آن، مناسب است.

۷. متن را طوری طراحی کنید که با یک نگاه خوانده شود
بایدها:
عناوین و محتوای مطالب‌تان را با سایزهای متفاوت از هم بنویسید. تمام نوشته‌ها باید ۴ خطی یا کمتر باشند.

نبایدها:
از فونت‌های شکسته یا چاپی، شبیه دستخط و بیش از حد نازک استفاده نکنید. همچنین قلم با سایز کوچکتر از ۱۰ به‌کار نبرید. (مگر اینکه نوشته‌ی مورد نظر مربوط به سلب مسئولیت در خصوص یک محصول یا هشدار در مورد کپی‌رایت بودن محتوای سایت باشد.)

۸. از انیمیشن استفاده کنید

بنرهای تبلیغاتی متحرک معمولا بیش از بنرهای تبلیغاتی ایستا کارآیی دارند و در طراحی بنر یک وبسایت بسیار مؤثرند. اما از این بنرها باید به‌گونه‌ای استفاده کنید که توجه بازدیدکننده را از پیام تبلیغ‌تان، منحرف نکنند. از انیمیشن‌های ساده‌ای استفاده کنید که زمان‌شان بیش از ۱۵ ثانیه نباشد و بیش از ۳ بار تکرار نشوند. همچنین آخرین فریم انیمیشن شما باید بازدیدکننده را به انجام دادن فعالیتی تشویق کند.

۹. بنری طراحی کنید که با فضای سایت مورد نظر سازگاری داشته باشد
در طراحی بنر تبلیغاتی‌تان دقت کنید که اگر تبلیغ شما با فضای سایتی که در آن گذاشته می‌شود ترکیب شود، بهتر می‌تواند اعتماد بازدیدکنندگان را جلب کند. اما مراقب باشید که این ادغام، بیش از حد صورت نگیرد. زیرا بنرهای تبلیغاتی باید کاملا مشخص و قابل کلیک کردن باشند.

۱۰. طراحی‌تان همسو با برندتان باشد
بنر تبلیغاتی شما به صفحه‌ی مقصد و هدف «landing page»، که پیشنهاد شما در آنجا قرار دارد، پیوند داده می‌شود. بنابراین مراقب باشید، تبلیغ، برند و صفحه‌ی هدف‌تان با یکدیگر سازگاری داشته باشند تا بدین ترتیب مشتریان بالقوه‌ی محصول یا خدمات‌تان، گیج نشوند.

۱۱. حسی از ضرورت و نیاز مبرم ایجاد کنید
با استفاده از رنگ‌های متضاد و برجسته در محتوای تبلیغاتی‌تان، حسی از ضرورت و نیاز در کسی که بنر تبلیغاتی‌تان را مشاهده می‌کند، القا کنید.

۱۲. از تصویرسازی به‌خوبی استفاده کنید (و زمانی آنها را به‌ کار ببرید که واقعا نیاز داشته باشید)
از گرافیک و تصاویر مرتبطی استفاده کنید که پیام‌تان را بهتر منتقل کنند و با محصول مورد نظرتان ارتباط مستقیمی داشته باشند. در اینجا مفاهیم انتزاعی به کار نمی‌آیند. اگر خودتان نمی‌توانید تصاویر حرفه‌ای تولید کنید یا توانایی به کارگیری مدل‌های مطرح را ندارید، می‌توانید مجوز برخی از مجموعه عکس‌هایی را که گران نیستند بخرید و از آنها در بنرهای تبلیغاتی خود استفاده کنید. یا بهتر از همه، تصاویر وطرح‌های گرافیکی تولیدشده‌ی یک طراح را بخرید و در بنرهایتان به کار برید.

البته به یاد داشته باشید که همیشه مجبور به استفاده از تصویر در بنرهای تبلیغاتی خود نیستید. استفاده از killer copy (نوشته‌ای که کاربر را به انجام دادن کاری ترغیب می‌کند) و تایپوگرافی (نوعی سبک در طراحی گرافیکی) نیز می‌توانند همین اثرات را بگذارند.

۱۳. از رنگ‌های مناسب استفاده کنید

هر رنگ، مفهوم متفاوتی دارد و باید بدانید که می‌خواهید چه تأثیری روی بینندگان بنر تبلیغاتی خود بگذارید. رنگ اولین چیزی است که توجه کاربر را در بنر تبلیغاتی‌تان جلب می‌کند. رنگ‌ها همچنین درونی و ذهنی هستند و در فرهنگ‌های متفاوت، معانی گوناگونی دارند. پیش از انتخاب رنگ، در خصوص مخاطبان مورد نظرتان، بررسی و مطالعه کنید. در این قسمت، فهرستی از رنگ‌ها و احساساتی که آنها در بازدیدکننده به وجود می‌آورند، شرح داده شده است.

قرمز: شور، خشم، هیجان و عشق. این رنگ قدرتمند، برای بیشتر مخاطبان جذاب است اما باید از این رنگ در حد متعادل استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید تبلیغ‌تان کلاسیک، پخته یا جدی به نظر برسد، از رنگ قرمز پرهیز کنید.
نارنجی: احساساتی پر از انرژی و شوخ‌طبعی. اگرچه نارنجی به‌اندازه‌ی قرمز، قوی نیست، با این‌حال به راحتی توجه‌ها را به خود جلب می‌کند؛ این رنگ برای دکمه‌های فراخوان عمل (CTA)، عالی است.
زرد: شادی، درخشش نور خورشید و رفاقت. این رنگ به‌سرعت نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند و انرژی بسیار خوبی از خود متصاعد می‌کند.
سبز: سلامتی، طراوت، ثروت، محیط‌ زیست، رشد، پرورش و شروعی تازه. این رنگ هم به‌راحتی، نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند.
آبی: ایمنی، اعتماد، شفافیت، بلوغ، آرامش، هوش، آداب و رسوم، نیروبخشی، سردی و مردانگی. از این رنگ در بیش از نیمی از لوگوها استفاده شده است.
ارغوانی: تجمل، وفاداری، افراط، عقل، جادو، زنانگی و خلاقیت. این رنگ، اثر آرامش‌بخشی روی بیننده دارد.
صورتی: عشق، شیرینی، زنانگی، جوانی و کودکی. رنگ صورتی به‌طور کلی با موضوعات زنانه مرتبط است اما میزان ارتباط آن با موضوعات مختلف وابسته به مقدار روشنایی و سایه‌روشن‌های رنگ صورتی است.
سیاه: انحصارطلبی، راز و رمز، مدرنیته، قدرت، اعتبار، تجمل و آداب و رسوم. این رنگ، بسیار رایج است و ترکیب خطوط سیاه‌ روی زمینه‌ی سفید، نوشته را بسیار خوانا می‌کند.
سفید: خلوص، پاکیزگی، مدرنیته، بی‌تفاوتی، سادگی، سختی و بی‌گناهی. رنگ سفید حس اقتصادی و جوان بودن به فرد می‌دهد.
قهوه‌ای: طبیعت، چوب، چرم، جدیت، مردانگی، سختی و فروتنی. رنگ قهوه‌ای، رنگ‌های قوی‌تر را متعادل می‌کند و برای بافت و رنگ‌های پیش‌‌زمینه مناسب است.
خاکستری: بی‌طرفی و اهل عمل بودن. در صورتی که از این رنگ در پیش‌زمینه استفاده کنید، تأثیر سایر رنگ‌ها را شدت می‌بخشید.
۱۴. فایل کم‌حجم طراحی کنید
بنابر توصیه گوگل ادوردز ( Google Adwords)، هرچه حجم فایل‌ها کمتر باشد، بهتر است. اندازه‌ی زیر ۱۵۰ کیلوبایت، خوب است. بدین ترتیب قبل از اینکه بازدیدکننده‌ی سایت، به پایین صفحه برود یا از سایت خارج شود، تبلیغ شما را مشاهده خواهد کرد.

۱۵. از فرمت مناسب استفاده کنید
فایل‌های JPG، PNG، GIF یا HTML5 قابل تحویل و ارائه هستند. طراحان معمولا کارهای خود را با فرمت‌های JPG، PNG یا GIF در فتوشاپ یا Adobe Illustrator، و برای فایل‌های HTML5 در گوگل وب دیزاینر یا Adobe Animate ذخیره می‌کنند.

فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس